Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Kanske de köpte puppor utan att läsa sig in på fodret, man ska ju kunna mata sina djurhttps://www.mitti.se/nyheter/fjaril...-oh1IzaT7faypGES-4Tl_0d9r9ukPq4huu6s68lC4afqo
Uppdatering om fjärilen dök upp i mitt flöde på fb.
Kanske jag kan passa på att fråga om fodret? Är nyfiken på det, är honungsvattnet här som godis eller är det tillräckligt som mat? Tänker att de behöver nektar men har liksom ingen aning om hur man fixar detDags att komma in, för att undvika galna flygfärder så lockade jag med honungsvatten. Håller bara korken framför fjärilen och om de är sugna så kryper de upp.
Visa bifogad fil 98652
Atlasmalen har faktiskt ingen mun som fullvuxen fjäril och äter alltså inte alls. De lever bara en vecka eller två.Kanske de köpte puppor utan att läsa sig in på fodret, man ska ju kunna mata sina djur
Honungsvattnet är maten! Det är istället för nektar. Det funkar också att blanda socker med vatten och att erbjuda dem frukt. Man kan ta t.ex ett äpple eller en banan och skära en massa snitt i. De kan inte komma egenom fruktskal själva så man måste göra skåror så de kan sticka in snabeln. Ute i naturen dras de till rutten fallfrukt där de kan komma åt fruktsaften.Kanske jag kan passa på att fråga om fodret? Är nyfiken på det, är honungsvattnet här som godis eller är det tillräckligt som mat? Tänker att de behöver nektar men har liksom ingen aning om hur man fixar det
Åhå! Vad intressant, men lite synd - de är ju fina! Men kanske praktiskt för de som vill bara prova på att ha någon fjäril inne någon vecka eller tvåAtlasmalen har faktiskt ingen mun som fullvuxen fjäril och äter alltså inte alls. De lever bara en vecka eller två.
Så personen gjorde ingenting fel på så sätt.
Åh du påminner mig nu om att jag faktiskt har sett en brittisk tvserie om livet i en djurpark där en gång fanns det två fjärilar (blåa och imponerande stora) som de skulle försöka få para sig innan de gick bort (vilket var ganska kort tid), men hanen var lite upptagen av att äta från ruttna frukter som de hade framme som mat. Han blev lite full .. Han hade lite knixigt att fladdrigt hitta fram till honan som duktigt hade väntatHonungsvattnet är maten! Det är istället för nektar. Det funkar också att blanda socker med vatten och att erbjuda dem frukt. Man kan ta t.ex ett äpple eller en banan och skära en massa snitt i. De kan inte komma egenom fruktskal själva så man måste göra skåror så de kan sticka in snabeln. Ute i naturen dras de till rutten fallfrukt där de kan komma åt fruktsaften.
Vill man mata vilda fjärilar på ett enkelt sätt så kan man ta en oskalad banan, skära skåror i den och hänga ut den i trädgården på lämpligt ställe.