Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Ett litet barn i min närhet tyckte att de såg trasiga ut, som om någon hade gnagt på deras vingar.Vinbärsfuksen tittade äntligen ut idag! Denna arten har så häftiga och märkligt formade vingar!
Visa bifogad fil 126435
Väldigt trevlig liten fjäril, lugn och lätthanterad.
Tycker de ser ut om barkflagor när de inte fällt ut vingarna.Ett litet barn i min närhet tyckte att de såg trasiga ut, som om någon hade gnagt på deras vingar.
Jag kan hålla med om det! Märkliga vingar, men de är tydligen väldigt snabba så den extrema flikigheten verkar inte påverka flygförmågan. Jag tänkte först att funktionen kanske fått ge lite avkall för ett bättre kamouflage men så verkar det inte vara iaf.Ett litet barn i min närhet tyckte att de såg trasiga ut, som om någon hade gnagt på deras vingar.
Var tvungen att kolla upp den och det första jag läser är:@Scandi Du har inte testat de där köttfärgade larverna? Trädödare? Det skulle vara kul att se närmligen. De är så jäkla stora som larver och fula. Blir då en sorts mal.
Var tvungen att kolla upp den och det första jag läser är:
"Trädödaren – en jättelarv som inte är att leka med
Den är stor, den är röd, den spottar magsyra och den kan bitas – hårt."
Nej! Det har jag inte! Men jag håller med om att den verkar intressant! Det här var ju lite roligt också:
"- Förr trodde man att det här var en förklädd vätte, ett väsen som var släkt med våra älvor och hade olika egenskaper och ofta förebådade olyckor, berättar Åke Lindelöw."
Men jag är så osäker på det där med övervintring och det verkar dessutom som att den är larv och käkar trä i 2-4 år!?
Någon annan kanske känner sig manad?
Äckliga tycker jag inte de ser ut, rätt häftiga.Vi har några sådana per år och de ser så jäkla äckliga ut! Ja, det vore kul om någon, eller du, kunde göra det du gör för att få se den färdig.
Det var iallafall roligt att du tyckte det var en skoj idé. Och, roligt att du tog fram lite kul fakta, speciellt det citerade.