fisken äter inte de röda flingorna

cili

Trådstartare
inhandlade en kampfisk igår, och de i djuraffären sa att han skulle ha flingor som foder, så vi köpte det som rekommenderades.
nu har han ju hunnit få mat några gånger, och varje gång låter han bli att äta dom röda flingorna. (förutom när han tar in dom i munnen och spottar ut igen :crazy: )
är det något speciellt i dom? något han behöver?
tror ni att det går över när han hunnit vara här i några dagar?

Sv: fisken äter inte de röda flingorna

Frågar du mig så spelar det ingen större roll om fisken inte äter vissa sorters flingor. Det gör inte heller mina fiskar. Prova att ge honom mygglarver (går att köpa frysta) Det gillar alla fiskar och det gör även så att fisken behåller sin färg.

okej, tur det
då får vi se om han kan sluta vara kräsen sen

Okej, vissa fortsätter vara kräsna medans andra äter allt de får.

Min kampfisk åt inte heller de röda flingorna, men jag brydde mig inte. Så länge han åt det andra, så... Sen kan man ju som sagt ge mygglarver och annat som komplement till flingorna.

idag har han visst ändrat sig, och äter de röda flingorna ändå :D

Liknande trådar

Katthälsa Hej Jag provar att fråga här. Snälla inga påhopp, jag är här för att be om tips o råd. Jag gör det bästa jag kan för mina katter efter...
Svar
18
· Visningar
4 449
Hundhälsa Hej! Jag ska försöka göra en lång historia kort... min hund på 1.5 år blev sjuk i akut pankreatit i början av april. Han blev inlagd...
Svar
2
· Visningar
2 535
Senast: niardasp
·
Relationer Varning för vääääldigt långt inlägg! Jag skriver sällan personliga saker här men nu känner jag att jag skulle behöva andras syn på...
2 3 4
Svar
74
· Visningar
26 104
Senast: alazzi
·
Hästvård Hejsan! Natten till igår fick min ena häst tas bort akut pga troligtvis akut tarmvred. Är i chock & kan inte sluta gråta. Det hela...
2
Svar
21
· Visningar
5 457

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka