First Wish!

Sv: First Wish!

Vi har två avkommor i stallet jag står i, två ston födda i slutet av april. De är mycket trevliga att ha att göra med och har bra gångarter, speciellt traven. Den ena är en riktig liten "stjärna" tycker jag, men hon har också ett mycket meriterat möderne. Vi ska visa dem för en domare på hemmaplan, så det ska bli intressant att höra hans kommentarer.
Får inte länka till någon hemsida, men de finns i länken i min profil om du vill se dem.

Jag köpte ett sto föl e. First Wish i går !:bump: En väldigt orädd liten dam, som ser ut att bli ganska maffig. Har inte hunnit umgås så mkt ännu med fölet då stoet är på station för att betäckas igen. Men jag hoppas att det blir en riktigt läckerbit. Skulle vara kul att se lite andra bilder på föl e. First Wish
Här är lite bilder på min.

3.jpg

4.jpg

2.jpg

De funderas att betäcka fodertjej e. Amiral ue. Ciceron med honom. :d

Skulle vara intressant att höra vad avkommorna har för humör, då min tjej är ganska vass.

Båda de fölen i mitt stall är snälla att hantera, men det är en hel del "krut" i dem. Det ena fölet är ue. Amiral, hon rör sig bästa av de båda, även om den andra rör sig bra också.

Jag tycker han är en tillgång till svensk avel som vi måste ta vara på.

Han har ett supertemprament och samarbetsvilja som få. Samnt att han är korrekt med fina rörelser :love:

Jag har en ue.Biggles
Han är verkligen jättetrevlig. Orädd, social och verkligen jättetrevig att hantera.

kl
Inga fler som har avkommor efter First Wish att visa pa bild?

Vantar med spanning pa ett fol efter honom till varen, med fullblodsmamma, vill garna se sa manga avkommor som mojligt.

Har hört om 2 First Wish-avkommor, den ena ska ha varit otroligt vacker, långbent och ädel. Tyvärr dog den strax efter födslen, troligen pga mamman var flyttad till helt nytt ställe mkt sent trots andras avrådan.
Den andra var av maffigare modell :D, gissningvis liknande Charlottes

Ja, vad var det nu det stod i Ridsport... Runt 160 betäckningar redan i början av juni, tror jag det var.

Så det lär väl krylla av F.W-avkommor nästa år :D

aa förmodligen, men det är ju sååå tråkigt med typ 100 föl efter samma hingst och en del ston är förmodligen ston man inte skulle avla på...

Vi har en First Wish hings född i början av juni, ue: Galliano-Favorit-Sombrero (diplomsto). Kanonpsyke rättställd och mycket trevliga gångarter.
yeremiah_huvud.jpg
yeremiah_sida.jpg
Här ett par dagar gammal.

Liknande trådar

Avel Lite osäker om denna tråden ska ligga under avel eller dressyr. Ni som avlar dressyrhästar, jag är nyfiken på eran åsikt om hur ni...
Svar
8
· Visningar
1 038
Senast: Piaff
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter Det är nu trettonde året som SWB delar ut utmärkelsen ”årets utmanarhingstar”. Utmärkelsen ska ges till en hopp- och en dressyrhingst...
Svar
0
· Visningar
197
Senast: Gunnar
·
Avel Någon som har avkommor till denna hingst? Vad har ni att säga om dem?
Svar
6
· Visningar
574
Senast: Freazer
·
Avel Hej. Jag söker efter gul hingst som inte är från verbena Dressage då jag tänkte betäcka 2 ston, och den ena med Zucchero. Vill inte att...
2 3 4
Svar
65
· Visningar
6 004
Senast: Freazer
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Olja till häst ?