Jag har alltid tänkt på kineser som lättlärda, antingen har min uppfödare väldigt bra hundar, eller så har jag haft tur eller som min mamma sa igår att det beror på mig. Att det är för att jag är så duktig med alla djur Vill verkligen, verkligen inte skryta, funderar bara rent objektivt på om jag som matte eller förare kan avgöra så mycket. Eller så har många förutfattade meningar om kineser som bara utställningshundar.
Både Alvin och Milou har gjort bäst ifrån sig på alla kurser vi gått oavsett dom andra raserna. Men jag har varit lite avundsjuk på att vissa hundar verkar ännu mer lättmotiverade än mina. Det är väl just det jag saknat, den där lilla extra gnistan. Lusten att bara jobba och jobba. Orka längre. Energi att bara kasta sig in i träningen. Ännu snabbare i tankarna. Jag trodde länge att en aussie skulle ge mig det men i början av tråden avrådde så många mig från en aussie.
Jag tror absolut att en perosn som är duktig med hund och som är brapå att motivera kan ta fram betydligt mer i en hund än en person som inte är lika bra på det. Så sträck på dig och erkänna för dig själv att du är bra!