Lillefrun
Trådstartare
Helt sant, och tack för berömmet. Jag tror verkligen en pudel vore fantastisk och har nog verkat lite emot dom i tråden men det är jag inte. Det drar bara igång någon slags oro över förändringar och att jag skäms och som att jag känner mig som en svikare om jag köper en annan ras för att jag inte vill att folk ska tro att det är något fel med Alvin och Milou för det är det inte. Jag älskar båda extremt. Jag behöver ingen kritik mot att jag säger eller tänker så, jag vet att det inte stämmer. Men känslan är så ändå.Nu har jag bara haft två pudlar, bägge omplaceringar. Den första var en dvärgpudel ifrån utställningskennel uppväxt hos äldre ägare som blev sjuk. Den andra en mellanpudel ( som jag har nu ) med flera arbetsmeriterade hundar i stamtavlan. Gemensamt för bägge är att de älskat att träna. Pigga, alerta, fokuserade. Du verkar mycket duktig på att motivera och hantera dina hundar så jag tror att det hade blivit hur bra som helst att prova pudel. Lite omväxling men ändå inte så stor skillnad att du riskerar att ångra dig. Det finns många raser man vill ha i teorin men i praktiken kanske man inte vill leva med de olika nackdelarna.
Så ja, det kan mycket möjligt bli en pudel.
Är det någon skillnad på dvärgpudel och mellanpudel? Tänker för att en stor dvärg blir stor som Alvin och Milou och en mellan blir lite större, jag har i flera år gått och funderat på en dvärg men risken finns att det blir en liten dvärg och så litet vill jag inte ha. Jag vill helst ha en mellan tror jag men är det någon skillnad mentalt mellan dvärg och mellan?