Finsk Lapphund, namn o.s.v.

Sv: Finsk Lapphund, namn o.s.v.

*lån*

Min egen uppfödda SUCH, NUCH Riia :love:

riia.jpg

Fick tyvärr sälja (bland andra) henne då jag blev allergisk mot de hundarna :cry: :cry:

Jo, just därför jag behöll henne ur en kull på 7 valpar.
Det sista jag gjorde innan hon åkte med sina nya ägare till Norge, var att åka ner till Sollentuna på en SLKutställning med alla tre raserna representerade (drygt 350 hundar)och bli BIS... :love:
Saknar henne än idag och förbannar allergin som gjorde att jag måste sälja mina lapphundar:mad: :( :cool:

egwyne skrev:
Den översta hunden kommer jag att träffa idag :) Han är har samma pappa som min blivande valp (håller tummar på dräktighet) så vi ska dit och hälsa på. Åker om ½ h ska bli så kul! Visst har Black Blossom mkt fina hundar!?
Lycka till med allt!

Jasså:) Jag tycker det var en fräck hund!
Jo Black Blossom har ju otroligt fina vovvar, mammsen är helt såld ;)
Det måste vara en rätt kännt finsk-lapp-hunds-uppfödning va?

Gnist skrev:
*lån*

Min egen uppfödda SUCH, NUCH Riia :love:

riia.jpg

Fick tyvärr sälja (bland andra) henne då jag blev allergisk mot de hundarna :cry: :cry:

Mkt fin hund!:)
Synd att du skulle bli allergisk.. det är HAN DÄR UPPE som jävlas med oss människor ibland:mad:

Ja bilden ligger ute på vo**e.se och sen har även anette lagt upp den på Samejäntans kennel hemsida..

Så det är möjligt att du redan sett den.

....du menar HAN DÄR NERE va :D Han DÄR UPPE har gjort att jag har fått så underbara djur :)

Ja fast Lappelill är något försvenskat har jag för mig, kanske om något helt annat... Sampo är väl en finsk.. hmm eller lapsk, vad heter det.. folksaga? (ja jag vet att själva samlingen heter något viktigt e bara lite trött just nu, e ju halvfinsk jue)
Men Sampo är ett så gulligt namn tycker jag :love:.

Tiller skrev:
Ja bilden ligger ute på vo**e.se och sen har även anette lagt upp den på Samejäntans kennel hemsida..

Så det är möjligt att du redan sett den.

Ja samejäntans har jag varit inne på ett antal gånger! Fina hundar!

Godis skrev:
Ja fast Lappelill är något försvenskat har jag för mig, kanske om något helt annat... Sampo är väl en finsk.. hmm eller lapsk, vad heter det.. folksaga? (ja jag vet att själva samlingen heter något viktigt e bara lite trött just nu, e ju halvfinsk jue)
Men Sampo är ett så gulligt namn tycker jag :love:.

men Sampo var sött ;) men Balto däremot är grymt fint!
Jo det är nog djävulen:devil: men jag tycker ändå att han DÄR UPPE kan hjälpa oss lite med den delen.

Min :love: Riia :love:
Riia.jpg

Riias far
Kooni.jpg

Riias mor
Jassemine.jpg

Riias bror, som bor i Bergeforsen
Bror1.jpg

Riias bror 08:an ;)
Rokkie.jpg

Riias dotter
Riiavalp.jpg

Liknande trådar

Hundavel & Ras Hej! Planen är att köpa en valp men jag är inte helt säker på ras eller uppfödare/föräldradjur än. Haft finsk lapphund tidigare. Är ute...
4 5 6
Svar
100
· Visningar
10 305
Tjatter Välkommen till ett somrigt Visby! Till staden har precis en resande tivoli anlänt och alla med barnasinnet kvar är väldigt glada. Pippi...
48 49 50
Svar
986
· Visningar
24 832
Senast: Klara
·
R
Hundavel & Ras Hej alla, förlåt för ännu en rastipstråd! Hoppas det finns någon där ute som orkar läsa :) Jag känner att det börjar bli dags för mig...
2
Svar
22
· Visningar
6 196
Senast: LaMagia
·
Hundavel & Ras Hej! Jag planerar att skaffa valp framåt våren/sommaren 2021 men har en hel del beslutsångest och känner att jag behöver hjälp från er...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
8 805
Senast: Red_Chili
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar