Finsk Lapphund, namn o.s.v.

Tibra

Trådstartare
Jaaa.. det är inte sant!
Mamma har planerat att vi förmodligen ska skaffa hund i sommar:banana: Finsk lapphund blir det!
Så nu mina kära vänner är det bara att fulla på denna tråd med allt jag borde veta!
Mamma vill även att jag ska komma på nått bra namn. Det ska vara en hane :)
Så har ni nått bra förslag på namn ;)?
Helst Samiskt..:idea:

Sv: Finsk Lapphund, namn o.s.v.

Va roligt!
Ska också skaffa Finne! Tiken är parad och jag väntar på att få höra om hon är dräktig...så spännande!:bump: :bump:

Tyvärr har jag inga hanhunds namn på lager då jag själv ska ha en tik men kolla på Svenska lapphunds klubbens hemsida (www.slk.nu) på de hundar man kan läsa om där så får du nog lite idéer!

Hoppas allt går bra och att ni hittar ett bra namn på eran voffe!

egwyne skrev:
Va roligt!
Ska också skaffa Finne! Tiken är parad och jag väntar på att få höra om hon är dräktig...så spännande!:bump: :bump:

Tyvärr har jag inga hanhunds namn på lager då jag själv ska ha en tik men kolla på Svenska lapphunds klubbens hemsida (www.slk.nu) på de hundar man kan läsa om där så får du nog lite idéer!

Hoppas allt går bra och att ni hittar ett bra namn på eran voffe!

jasså ska du de:) dom är ju så troligt fina! hoppas hon är dräktig för för den skull!
Ska genast kolla in hemsidan och de andra jag fått..!

Vilken uppfödare?
Är ju lite nyfiken då jag fött upp Finska Lapphundar själv en gång i tiden;)

kul att fler och fler börjat upptäcka rasen finsk lapphund!
Vi har en hanhund som är jätte fin, oerhört lättlärd och kärleksfull.

Vad har hunden för färg/tecken?
På de vitare är Talvi (vinter) ett vackert namn.

Jag skaffade min första Finska Lapphund -95 och blev så småningom superallergisk mot rasen :cry: Men jag vidhåller att det är en underbar ras :love:

Tyvärr så är det strul med min scanner just för tillfället, men ska lägga in bilder på en av mina uppfödda Finska lapphundar sedan och på några fler också för den delen :)

Eftersom det är många som undrar vad det ska bli för hund så kan jag här med säja att vi vet faktiskt inte.
Men mamma har varit inne och kikat på black blossom och är väldigt förtjust i Jewel!
bb_missjewel.jpg

Så jag antar att det blir den färgen :)!

Vita tycker jag är mycket fina med, tänker lite på fjällräv.
raili_aila.jpg

Jag tycker det ska vara tydlig och stark teckning!
Mörkbruna med ljusbruna teckningar är också väldigt vackra!
atlas3.jpg

Svarta med tydliga vita tecken är underbara de med:love:
f_oinakka.jpg

kaise - spetsigt, brant högfjäll

Kanke lägga på lite bokstäver och vips så har man Kaiser jag tyckte det lät bra.

Lite större här:
U-Tiller

Tiller skrev:
Sädär.. Nu blev den lite mindre.

Zacklitenbild.jpg

Hm den där bilden kände jag igen!:) Du har möjligtvid inte den utlagd på nätet någon annanstans?
Har för mig att jag sett den på slk. nu men kan ha fel. jättesöt!

Den översta hunden kommer jag att träffa idag :) Han är har samma pappa som min blivande valp (håller tummar på dräktighet) så vi ska dit och hälsa på. Åker om ½ h ska bli så kul! Visst har Black Blossom mkt fina hundar!?
Lycka till med allt!

Hon kommer från Månskimrans men hennes mor är från början från Black Blossom (Miss Kiara)

Liknande trådar

Hundavel & Ras Hej! Planen är att köpa en valp men jag är inte helt säker på ras eller uppfödare/föräldradjur än. Haft finsk lapphund tidigare. Är ute...
4 5 6
Svar
100
· Visningar
10 305
Tjatter Välkommen till ett somrigt Visby! Till staden har precis en resande tivoli anlänt och alla med barnasinnet kvar är väldigt glada. Pippi...
48 49 50
Svar
986
· Visningar
24 832
Senast: Klara
·
R
Hundavel & Ras Hej alla, förlåt för ännu en rastipstråd! Hoppas det finns någon där ute som orkar läsa :) Jag känner att det börjar bli dags för mig...
2
Svar
22
· Visningar
6 196
Senast: LaMagia
·
Hundavel & Ras Hej! Jag planerar att skaffa valp framåt våren/sommaren 2021 men har en hel del beslutsångest och känner att jag behöver hjälp från er...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
8 805
Senast: Red_Chili
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar