M
moontje
Hej, jag har ett problem.. Jag går i nian och har tänkt söka till Lillerud nästa år. Bor 100 km därifrån och ska gå på internatet. Jag har 2 okastrerade baggar på cirka 1,5 år. Dom kan va lite 'baggig' ibland, knuffas och stångas osv. Men det har aldrig hänt nåt allvarligt.
Mina föräldrar VÄGRAR att ta hand om dom när jag går på gymnasiet. Och det går inte att ta med dom!
Baggar är inte så önskad, och jag vill inte sälja dem heller..
Så nu vet jag inte vad jag ska göra med dom nästa år
Har tänkt att jag kanske kunde ha dom i vålberg/karlstad hos någon som har ett litet stall och hage, som kan slänga in hö och fräsht vatten, och ev. in och utsläpp.. Men jag tvivlar på om det finns nån som skulle vilja göra det..
Jag har inga pengar kvar då allt går till internatet och hästarna som ska stallas upp på en gård nära skolan. Har pratat med hon som äger stallet men hon vill i första hand bara ha hästar..
På skolan har dom ett mindre antal får, tänkte at om jag kastrerar dom att dom kanske får stå på skolan.. men det tvivlar jag på :S
Snälla kan någon ge mig förslag på vad jag ska göra med dom? :S
Tacksam för svar!
OBS. inga slakt tips tack!
Mina föräldrar VÄGRAR att ta hand om dom när jag går på gymnasiet. Och det går inte att ta med dom!
Baggar är inte så önskad, och jag vill inte sälja dem heller..
Så nu vet jag inte vad jag ska göra med dom nästa år
Har tänkt att jag kanske kunde ha dom i vålberg/karlstad hos någon som har ett litet stall och hage, som kan slänga in hö och fräsht vatten, och ev. in och utsläpp.. Men jag tvivlar på om det finns nån som skulle vilja göra det..
Jag har inga pengar kvar då allt går till internatet och hästarna som ska stallas upp på en gård nära skolan. Har pratat med hon som äger stallet men hon vill i första hand bara ha hästar..
På skolan har dom ett mindre antal får, tänkte at om jag kastrerar dom att dom kanske får stå på skolan.. men det tvivlar jag på :S
Snälla kan någon ge mig förslag på vad jag ska göra med dom? :S
Tacksam för svar!
OBS. inga slakt tips tack!