Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Är det hälsa du tänker på i första hand då? Eller vad menar du med "fel"?Jag har läst mängder med rastrådar genom åren här på forumet och i princip varje ras har varit det ena eller andra felet på och folk har dåliga erfarenheter av det mesta?
Så nu undrar jag finns det någon ras som forumet enas om är okej som ras?
Jo men vore intressant med ett konkret förslag på en sån ras enligt forumets medlemmarJag tror inte det finns någon ras där samtliga individer är friska och har bra mentalitet. Men statistiskt sett är ju vissa raser friskare/sjukare och har mer/mindre problem med t ex rädslor. Och olika mentalitet passar olika personer, så där beror det ju på vilken typ av hund man passar med.
Det kan du inte få eftersom alla sitter med egna erfarenheter av olika raser på olika sätt.Jo men vore intressant med ett konkret förslag på en sån ras enligt forumets medlemmar
Jo men vore intressant med ett konkret förslag på en sån ras enligt forumets medlemmar
Ja australisk terrier och pudel har nog bara blivit dissade pga pälsvårdenJag tycker att de raser som oftast rekommenderas i rasvalstrådar där folk söker ”sällskapshund” är papillon, dvärgschnauzer, pudel, whippet, golden och labbe. Ibland Shih Tzu och australisk terrier också. Så jag gissar att många på Buke tycker de är generellt friska och trevliga raser
Ja det här är så intressant tycker jag.Min ras blev totalsågad i en tråd för ett tag sen. Men för mig är det den perfekta rasen! Dumt att skaffa tre stycken annars.
Tråden är startad lite på skoj självklart finns ingen ras som är perfekt för allaMen hur ska det gå till, tänker du? Vi är ju ett helt gäng här med olika åsikter, viljor och erfarenheter. Det är helt normalt att vi har olika åsikter i vad vi vill ha och se hos en hund, eftersom det finns många olika sätt att ha hund på.
Vilka raser sågas inte då?Jag tycker inte att alla raser sågas? Jag tycker att folk här helt enkelt har en sund och kritiskt syn på all avel. Det behövs. Avel funkar inte annars.
Men alltså vad far du efter egentligen?Vilka raser sågas inte då?
Du behöver jobba på att bli tydligareTråden är startad lite på skoj självklart finns ingen ras som är perfekt för alla