Spännande.Känner samma, jag har fyra av min ras
Vilken ras och varför blir din ras sågad?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Spännande.Känner samma, jag har fyra av min ras
Vi har fyra pumi, och framför allt anses den skällig, intensiv och ojämn mentalt Men jag älskar deras intensitet och vilja att alltid vara med på vad vi än hittar påSpännande.
Vilken ras och varför blir din ras sågad?
Samma här, jag vet att min ras verkligen inte är för alla och har lätt för att hamna i fel händer bara för att det finns människor utan tankeförmåga som vill ha "en tuff och häftig hund". Hur mycket jag än älskar min hund innebär det inte att hans ras har vissa drag som inte alla klarar av.Jag "sågar" rätt ofta min egen ras. Hellre att en som bara kanske skulle trivas med rasen avstår när de får en ärlig bild, än att en som får en skönmålad bild köper fel hund liksom. Jag tror det är så de flesta som skriver negativ kritik resonerar.
Ja exakt jag har inte sett den här totala sågningen i något annat forum än här.Jag tycker Nota har en poäng, det finns en tendens här på forumet att racka ner stenhårt på många, om inte de flesta hundraser. Några raser är bra eller ok och de flesta andra är mer eller mindre skräp, bara sjukdomar och dålig mentalitet osv. Kanske finns det fog för det i vissa fall, i andra fall inte. Men det verkar finnas en negativ grundinställning hos vissa här.
Jag tänker mest att det är viktigt att en får ta det onda med det goda. Att vara medveten om problematiken inom många (alla) raser hjälper folk att göra ett mer medvetet val och förhoppningsvis bättre efterforskningar. Sedan hypas eventuellt behovet hos raserna ibland kan jag tycka, men å andra sidan förminkas Förmågan hos många hundraser så himla ofta på så många andra forum/platser att jag samtidigt tycker det är ganska skönt att det finns en motpol.Jag tycker Nota har en poäng, det finns en tendens här på forumet att racka ner stenhårt på många, om inte de flesta hundraser. Några raser är bra eller ok och de flesta andra är mer eller mindre skräp, bara sjukdomar och dålig mentalitet osv. Kanske finns det fog för det i vissa fall, i andra fall inte. Men det verkar finnas en negativ grundinställning hos vissa här.
Jag tänker mest att det är viktigt att en får ta det onda med det goda. Att vara medveten om problematiken inom många (alla) raser hjälper folk att göra ett mer medvetet val och förhoppningsvis bättre efterforskningar. Sedan hypas eventuellt behovet hos raserna ibland kan jag tycka, men å andra sidan förminkas Förmågan hos många hundraser så himla ofta på så många andra forum/platser att jag samtidigt tycker det är ganska skönt att det finns en motpol.
Det är min upplevelse.
Edit:
Tycker man i social media ofta läser saker i stil med:
"Jag joggar två gånger i veckan, kan jag ha en sheltie?"
"Nejnej, små hundar kan inte springa så långt, du behöver en husky!"
Verkligheten på det här forumet är lite mer verklig - här kan både en sheltie och en dvärgpudel hänga med på jogging, men det finns annat man kan behöva se upp med, och du behöver tamefan ingen husky om det är allt du tänker göra!
Och i realiteten kanske det inte är så illa, om man inte tänkt tävla på elitnivå med hunden...Jag tänkte mer på det här med hur kass mentalitet och fysik många raser beskrivs ha här på forumet.
Det upplever inte jag. Sanningen är ju att enormt många raser har olika typer av problem, och letar man då valp är det himla viktigt att vara medveten om vad en ska se upp med. Sedan har ju alla användare olika upplevelser av olika raser, och olika nivåer för vad en tycker är godtagbart inom hälsa och mentalitet.Jag tänkte mer på det här med hur kass mentalitet och fysik många raser beskrivs ha här på forumet.
Och i realiteten kanske det inte är så illa, om man inte tänkt tävla på elitnivå med hunden...
Vilka raser är enbart skräp enligt buke ?Jag tycker Nota har en poäng, det finns en tendens här på forumet att racka ner stenhårt på många, om inte de flesta hundraser. Några raser är bra eller ok och de flesta andra är mer eller mindre skräp, bara sjukdomar och dålig mentalitet osv. Kanske finns det fog för det i vissa fall, i andra fall inte. Men det verkar finnas en negativ grundinställning hos vissa här.
Jag sågar mina egna raser själv tom men jag älskar dom o framför allt pinnen passar som handen i handskenMin ras blev totalsågad i en tråd för ett tag sen. Men för mig är det den perfekta rasen! Dumt att skaffa tre stycken annars.
Haha jag med, med min ena ras Har nog aldrig rekommenderat rasen till någon men kommer alltid ha en själv (dock blir nästa av en annan storleksvariant).Jag sågar mina egna raser själv tom men jag älskar dom o framför allt pinnen passar som handen i handsken
Vi har fyra pumi, och framför allt anses den skällig, intensiv och ojämn mentalt Men jag älskar deras intensitet och vilja att alltid vara med på vad vi än hittar på