Finns det någon knabstruperförening i Tyskland

sussisus

Trådstartare
Vi har ju en knabstrupertecknad (vit med svarta prickar alltså ;), fast även lite köttfärgade fält på mulen/nosen) d-ponny i stallet.
Han är brännmärkt, men den danska knabstruperföreningen "vill inte kännas vid honom" - fast han är importerad från just Danmark!
Han har "tyvärr" ett svenskt namn numera...

Nu vet jag ju inte om Tyskland är hans ursprungsland, men stallet har flera hästar födda i Tyskland som är importerade via Danmark - så det är en chansning...

Tackar! :bow:

Jag såg att det bara tyska som gäller på den sidan (vilket jag inte kan alls), men det ska väl ordna sig på nåt sätt.
Jag ska kontakta dem så fort jag har alla uppgifter om stallets prick :smirk: (finns andra som har mer koll på honom än vad jag har nämligen...).

VAd är du på jakt efter?

Vill du veta hans ursprung eller vill du registrera honom.

Om du "bara" vill registrera honom föreslår jag att du kontaktar Svenska Knabstrupper föreningen.

Om du säöker hans ursprung undrar jag om du har något papper på honom. Har du ett registreringsnummer kan jag försöka leta i danska hesteavelsbasen.

/Jenny

Re: VAd är du på jakt efter?

Han finns inte i danska databasen, det är kollat - men tack för erbjudandet.

Det är inte min ponny, stallet köpte honom från Skåne från en tjej (som stallet har köpt rätt många hästar ifrån) - och hon importerar för det mesta från Danmark, men var hon hittar hästarna vet inte jag...
Jag vill "bara" försöka få tag på hans stam - det är ju liksom inte min sak att registrera honom.

Liknande trådar

Hästhantering Jag kikar efter häst/ponny, i en relativt moderat prisklass. Dvs om man inte köper en riktigt ung (oinriden) eller en som börjar närma...
11 12 13
Svar
246
· Visningar
31 867
Senast: Unafraid
·
Gnägg Ja, vad minns ni från ridskoletiden? Någon speciell utrustning? Att många hästar kanske kom från samma ställe? Något annat? :D Eftersom...
2
Svar
37
· Visningar
4 474
Senast: Piraja
·
Ekonomi & Juridik Efter lite eftersökningar på internet behöver jag få hjälp att bringa klarhet i bör/skall registrera min importerade ponny i Sverige...
Svar
5
· Visningar
1 913
Senast: Masse
·
Avel Tittade igenom lite gamla fotomappar på datorn och ramlade över några bilder på en fd. favoritponny som stod på min ridskola tidigare...
Svar
12
· Visningar
2 035
Senast: palle
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka