Finns det en gräns?

S

Soffipropp

Finns det en tidsgräns på när man "får" börja köpa lite kläder? Vad känner NI är lagom att börja samla på sig lite saker?

//Soffipropp-såå sugen på att ha något hemma att kika på å sukta efter innehållet i

Sv: Finns det en gräns?

Jag tycker det känns lagom nu, när det är ett par veckor kvar till BF. Andra handlar saker tio år i förväg, ifall de nån gång skulle få barn.

Med andra ord, det är helt upp till en själv.

är det känns bäst för en själv.
Givetvis finns det ingen gräns när man får börja köpa.

Jag köpte första grejen i v 23 eller nåt, tänkte att köper jag för tidigt "jinxar" jag det:crazy:

Med Rasmus hade jag typ inget direkt jättesug, men med Tilde gjorde jag snabbt iordning vagga och den lilla byrån med kläder :)

Bättre lyss till den sträng som brast, än att aldrig spänna en båge. Det är ett av mina livsmotton. Köp, längta och gläds!

håller med vindvissla..:)

med båda barnen har jag köpt när jag hittat något jag velat ha och inte hakat upp mig så mkt på veckorna gäller allt från kläder till säng o vagn m.m. till elias köpte jag nog första plaggen på min möhippa (fick en shoppingtur betald:)) var då gravid i v 10-11 nånting. nu till lillebror blev det nog tom tidigare. är i v35 nu och allt är klart (mkt hade vi sen innan) men lite nytt iaf. :)

Jag har också köpt nåt litet, sen i slutet något mer och sen det mesta efter att bebisen är född.

Vi har köpt en del och att få köpa nån liten grej då och då är för oss ett sätt att påminna oss om att det är på rikigt! Vi har väntat barn via adoption och väntan är så lång så att emellanåt få köpa en liten bok eller ett plagg i strl 86 och uppåt känns väldigt speciellt och kul framför allt!
Nu blir det en IVF för oss till hösten ändå och adoptionen senareläggs tyvärr och lyckas IVF:en kommer jag nog vilja köpa lite grejer innan.

Som någon skrivit tidigare, det finns de som köper kläder flera år i förväg bara för att det är kul.

Att köpa kläder gör det mer verkligt. Så köp det du vill. Svårigheten är bara de första kläderna eftersom man inte vet hur stort barnet blir.

Själv var jag feg och köpte bara ett startset från Ellos och grannens gamla vagn för 500 kr.

Men det berodde på att jag hade graviditets immunisering, ett stort myom och var över 40 år och framförallt på att både barnmorska och läkare skrämde upp oss så att vi hade svårt att tro att det skulle sluta med ett friskt barn eller barn överhuvudtaget.

Allt gick dock jättebra!

jag tänker nog börja köpa lite kläder när jag är i typ v 20, inte nåt våldsamt mycket men om jag hittar nåt speciellt jag vill ha så tänker jag köpa det!
faktiskt så har jag redan köpt en grej (som jag köpte för 1 år sen), en skitfin mössa med oldschool mönster på :)
men nu får ju vi en vinterbebis så den kanske blir lite tunn, men det skiter jag i :p bebisen får väl ha den inne då haha.

Liknande trådar

Hundavel & Ras Hej! Jag har börjat fundera på en border collie som nästa hund. Men skulle väldigt gärna få lite input av er som har/kan rasen! :) Kan...
2
Svar
31
· Visningar
2 829
Senast: ildiko
·
Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
4 690
Senast: Anonymisten
·
Relationer Träffade min nuvarande sambo för ca 4 år sedan och vi har ett barn tillsammans som nu är ca 2 år. Förhållandet är inte alls bra och de...
4 5 6
Svar
106
· Visningar
10 411
Senast: monster1
·
Fritid Vilken djungel. Undrar om någon kanske har tips? Blir inte många tältnätter per år men är dags att köpa nytt. Vi är 2-3 vuxna. Tältar...
2
Svar
24
· Visningar
962
Senast: Zpunk
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar