Fingerfärg-3 års gräns??

Mirre

Trådstartare
Hörde från en bekant att den giftfri och helt ofarlig att stoppa i munnen.
Personen tyckte då att vi skulle skaffa det åt Isak. Känns dock som att han är lite för liten för sådant än (snart 14 mån). Inte kan det väl vara bra att stoppa i munnen?

Sv: Fingerfärg-3 års gräns??

Tycker du ska gå efter din magkänsla. Känns det dåligt, så köp det inte. Det hade jag inte gjort om det kännts dåligt för mig.

Stod det 3-årsgräns på det så finns det väl en anledning?

Har inte kollat efter något sådär men gissar på att det kan tänkas vara det.

Isak skulle säkert tycka det var jättekul men som alla 1 åringar så stoppar han allt i munnen och det är ju mindre nyttigt kanske

Njae, färg i munnen är väl inte det bästa kanske. Men om det inte är giftigt så vet jag inte faktiskt. Kan få dålig mage kanske?

Men avvakta om det känns osäkert:)

Jo gör så.
Även om han inte skulle få ha det själv så känns det ändå smartast att vänta

Blanda fil och karamellfärg, sätt ungen i badkaret och låt honom kladda på :-)

Smart!
Det ska jag göra.
Vårat badkar är försvisso inte inkopplat än så får ändå ta honom till duschen men det var en himla bra ide.

Liknande trådar

Övr. Barn Jag vet att vi pratade om det här för ett år sedan, och vi har fortfarande inte skaffat någon hemstädning. Det är av flera skäl men en...
2 3
Svar
40
· Visningar
3 404
Senast: Blyger
·
Övr. Barn Ett barn i dotterns förskolegrupp försöker tvinga henne att konstant leka med henne. Gör inte dottern det så blir det andra barnet...
2
Svar
26
· Visningar
2 907
Senast: Mirre
·
Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
3 936
Senast: Anonymisten
·
Gravid - 1år Som ni säkert hört mig beklaga mig över så sover sonen inte särskilt bra. Han vaknar på nätterna (varje/varannan timme) och börjar veva...
5 6 7
Svar
138
· Visningar
12 375
Senast: Madalitso
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar