finaste rasen ni nånsin sett?

Sv: finaste rasen ni nånsin sett?

Irländsk varghund, rhodisien ridgeback, vorsteh och så såg jag en skitfin amstaff en gång :love:

*kl*

Är fullständigt helfrälst i Chinese Crested, och då självklart den nakna varianten!

scottish-deerhound-0001.jpg

Så väldans tjusiga!

men jag tycker dom ser loppbitna ut...:crazy:
fast det kan ju bero på att alla jag serr har varit hundar till A-lagarna i sundsvall. alltså förknippar jag dem med skitiga pundare och deras loppbitna hundar. :D

Måste säga saluki!!! Mest den långhåriga, de är såå vackra! :love::love::love:

Leonberger, Vi(familjen) hade en leonberger för 9veckor se..men tyvärr fick han cancer. Jag saknar honom så.. En underbar hund var han<3
Berner sennen
Jag tkr mest om stora raser!

Min favoritras är Dvärgpinscher, men den absolut finaste rasen är Belgisk vallhund - Tervueren och Groenendael :love:
Collie och Shetland Sheepdog är otroligt vackra också.

Nu har jag redan nämt massa raser och jag har minst fem stycken till som jag tycker är fina :p

Älskar Rottweiler..:) Kanske därför jag har rottis:angel::love:

Sen även Engstaff,amstaff, Basenji, :love:

Finns många raser som är tilltalande,är mycket för XL raserna. Men ren ögonfröjd för mig är Collie och Shetland sheepdog.

Utseende mässigt gillade jag förr afghanen:
juli_14.jpg

Och sen var jag inne på Saluki ett tag:
black_silver_1.jpg

Och nu tycker jag definitivt att grand danoisen är den snyggaste:
(mindre och mindre päls altså;))

danes.jpg

Själv skulle jag dock aldrig fått för mig att köpa varesig en afgan eller saluki, men en grandis finns det hemma nu:D

Sen har jag även alltidd gillat allt kompakt med kort nos och rynkor. Fast jag vet inte om den typen av hund kan betäcknas vackra.
Typ Rottis alla mastiffer osv..

Senast ändrad av en moderator:

Fast hur kan man bara låtabli att älska den neapolitanska mastiffen till höger på den här bilden
30eea35a777ddd36.jpg

Den finaste hundras jag vet är amstaff.
Tycker dom har sån utrstålning och ser ut som om dom äger världen.
Jag älskar dom :love:

Liknande trådar

Övr. Hund Hej Min Corgi gick bort för ca 3år sedan och saknar en hund i mitt liv Bor på landet med barn 5,9,11 varannan vecka och några katter som...
2 3 4
Svar
63
· Visningar
3 825
Senast: Maniac123
·
Hundavel & Ras Vi är hundlösa för första gången på typ 22 år, bortsett från ett glapp på några månader för 13 år sedan och det är så tomt och sorgligt...
2 3
Svar
55
· Visningar
3 487
Övr. Hund Ja, som frågan lyder ovan. Hur kommer man över sorgen över sina älskade hundar? Fick ta bort min sista hund i veckan. För ca ett år...
2
Svar
29
· Visningar
2 182
Senast: AraSlei
·
Övr. Hund Behöver ventilera av mig… Jag tog emot en omplacerings hund i april först på prov i två veckor innan jag beslöt mig för att köpa honom...
2
Svar
33
· Visningar
5 271
Senast: Hermelin
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Snabbmat?
  • Vad gör vi? Del CCVIII
  • Mens