Finaste fälttävlanshästen

Sv: Finaste fälttävlanshästen

Jo, Whiskey är hingst, Anna har några egna avkommor efter honom hemma. Visserligen den snällaste hingst man kan hitta, men ändå.. ;) Han har blivit mycket bättre i dressyren, Anna har kämpat med honom ordentligt under vintern. Han går på kandar nu oxå, det passar honom bättre & han verkar trivas alldeles utmärkt med allt skrot i munnen. :smirk:

Japp, Snacke har oxå utvecklats under vintern, skitkul när hästarna är så pass "gamla" (14 år) och fortfarande kan utvecklas framåt. Anna rider på ett annat sätt i terrängen nu, vilket gör att hon kan rida på mycket mer och får ett bättre flyt. Det var underbart & se dom i terrängen nu, man såg bara fyra svarta ben som flög fram! :D Hon var verkligen värd den segern, alla behöver väl en rejäl putt i ryggen ibland.

Som sagt, lite här & där, tror du satt på den brune efter dressyren när du pratade med Anna. Sen såg jag dig gå i mål med fuxen, & på terrängframridningen med den brune...typ. ;) Kommer inte ihåg om jag såg nån hoppning. Har för mig att jag tyckte den brune var en riktig snygging. :smirk:

Grattis till vinsten, jag såg dig & din fina ponny. Fick du några spekulanter efter helgen?

Och han ska definitivt fortsätta att tävlas utomlands! Dressyrdomaren sa efteråt att hon tyckte han var jättefin ("han kommer att bli riktigt bra!") och det var betydligt fler än hon som tyckte. Så kom tillbaka om 2-3 år så får vi väl se vem som hade rätt...
Du har ju uppenbarligen ingen aning (igen!) om vad du snackar om, efter dina uttalanden om terrängbanan mm. Konstigt att flera ur landslagstruppen tyckte att banan var riktigt svår...men du vet väl kanske bättre än dom? Du kanske red själv och var i mål inom tiden?

Jag blir så trött på såna som du.

Tack.
jo det ska komma några från danmark och titta på honom.
Så vi får väll se hur det blir....
VIll helst att han ska bli såld utomlands...

Senast ändrad av en moderator:

aicha skrev:
Som sagt, lite här & där, tror du satt på den brune efter dressyren när du pratade med Anna. Sen såg jag dig gå i mål med fuxen, & på terrängframridningen med den brune...typ. ;) Kommer inte ihåg om jag såg nån hoppning. Har för mig att jag tyckte den brune var en riktig snygging. :smirk:

Visst är han fin :love: Tyvärr tyckte inte dressyrdommaren det, trots att han gick bra :cry:

Oj då såg du att hon var lite stark i mål, om man säger så :angel:

Haha, ja nu när du säger det så har jag för mig att det var om din fux jag tänkte, "men jisses, varför ökar hon EFTER mållinjen..?" :D

Aha, en blivande cirkusponny kanske..?! ;) Jag missade dina luftkonster..

Haha och jag tänkte -hoppas vi stannar innan transporterna :angel:

Och hon tänkte säkert -nu jä**lar skall jag springa, eftersom hon bromsade så ute i skogen :D

Men orsaken var att Jag hade fått fel handskar och när tyglarna blev våta så blev de som såpa :crazy:

Ja kanske det...
KG svensson kallar honom ponnysportens baloubet :angel:
men så länge han slöter sig när det kommer hinder så kvittar det iaf för mig... ;)

aicha skrev:
Hur gick det i Tyskland förresten?

Ja suck, det var min resa till helvetet och tillbaka kan jag säga. Jag hade med mig en psykopat till hästskötare, helt allvarligt alltså. Varit tvångsinspärrad på psyket, du förstår ju sjäv... :( Det kom ju givetvis inte fram förrän vi redan var på plats , nåja jag fick ju vara min egen hästskötare som vanligt iallafall eftersom människan hade drogat ner sig någonstans och låg och sov dagarna i ända någonstans där inte jag visste iallafall. I det hela skulle jag göra min debut i en Internationell *** klass då :crazy:

Dressyren gick väl rätt bra med ett par missar och 47.5 straff

Hoppningen var enorm och bara relaterat från hinder nr 1, där rev jag 4 st. Underlaget var helt stenhårt och vi fick hoppa fram inomhus :eek: ett par språng fick vi ta ute innan vi skulle gå in på banan, alla hästar stod emot som fan och Hille oxå , man fick rida för livet för att inte vägra ut sig , det var alltid en stor Oxer - 2-3 eller 4 lite trängre galoppsprång till ett räcke. Jag hade inte en chans att få tillbaka min häst efter oxrarna eftersom när man måste rida på och hoppa in så stort så hoppar han så långt, men det var inget annat att be för.
Han hoppade fint på alla hindren utan dom räckena då men det blev helt enkelt för trångt och jag kunde inte göra det bättre än så.

Terrängen var rätt kuperad då i alperna i södra Tyskland och många språng uppför , vi var felfria på hinder, gick rakt fram överallt utan på sista hinderkombinationen som iof var rätt enkel men Hille var väldigt trött så jag fick dra ner rätt rejält på tempot och fick mycket tidsfel, jag tänkte det var för att det var kuperat och att man inte har hunnit träna så mycket men han fick Tying up efter målgång, alla värden är bra nu och så och han rids nästan som vanligt nu, det var inte så jätteallvarligt men iallafall.

Terrängbanan var jättefin faktiskt blandade stora rejäla hinder och tekniska hinder som var rätt snällt byggt, lite knixigt på en del ställen, det första vattenhindret var skithäftigt med ett jätthus i mitten man skulle hoppa upp på taket och sedan ner lite samma som fårfällan i VM i Stockholm med räcke in, upp på hustaket och ner och räcke med häck ut.Sedan hoppade man en konstig spets vände 90 grader och hade 5 galoppsprång till en 3 m bred trakhener grav med vatten i och en enorm stock som hängde i kedjor, Hille halkade i svängen och jag hade 3 galoppsprång på mig att reda upp det, men Hille är helt fantastiskt och helt självgående, han bara satte lite fart och poppade över. Han har ju varit helt galen och övermodig i sina yngre år men nu har man igen det för han kan gå i stort sett själv runt banan utan att man gör någonting annat än att bara styra, fast det har tagit lång tid att få honom såpass hinderklok att han bara inte rusar och skenar, men nu behöver man bara hålla i manen om man hamnar i trubbel så sköter han resten :banana:

Det var så mycket tråkiga saker som hände på denna resan så att min koncentration inte var så bra , jag kunde tex lagt märke till att han inte hade druckit ordentligt eftersom psykot inte hade skurat ut vattenhinken utan bara fyllt på nytt vatten i det gamla vattnet och då vill han inte dricka och ja jag kan räkna upp säkert 1000 saker som jag kunde ha kontrollerat bättre tex att han fick gå ut och gå tillräckligt mkt eftersom han hade stått på box i nästan 10 dgr som han inte är van vid. (Jag var ju hos min dressyrtränare i tyskland först i 5 dagar) Jag blev magsjuk där yippie skit kul :crazy:

Ja nu lägger jag det bakom mig iallafall och ser fram emot Schenefeld i slutet av maj och World Cup kval, vi får hoppas det går bättre där :)

Senast ändrad av en moderator:

lite kul faktiskt , jag fick proppen för schenefeld och där kommer det vara en fas A på 2,5 km.

fio. skrev:
Jag hade med mig en psykopat till hästskötare
Och här måste nu klargöras att jag INTE, jag upprepar: INTE följde med fio som hon bad om... ;)

Allvarligt talat så önskar jag när jag läser din resumé att jag hade haft möjlighet. :(

LenaH skrev:
Och här måste nu klargöras att jag INTE, jag upprepar: INTE följde med fio som hon bad om... ;)

typiskt ett psykopatiskt svar, förnekelse, förnekelse...........

Nä jag bara skämtade, det var INTE LenaH som följde med tyvärr........

Jag tyckte att Hector T var rätt fin :bow:

Jag har också sett den där bilden på Karuso förut och jag kommer ihåg att jag tänkte på hur jävla snygg den var!

Men jag fattar inte hur man kan komma över sånna där jättelika monsterhinder! De måste ju vara hur tungt som helst att hoppa ett hinder i vatten??

Hej!!! Ja tycker attmin stallkompis Idas häst Oxford e världens finaste!! Han e sååå gullig!!! Dom va i skåne (7-8 eller nått) och dom kom trea i en klass! (kommer ej ihåg vikken ^^) Oxford e iaf jätte fin!!!

Men Lena, kunde du inte räddat Fio från hennes trip to hell?! :devil: :D

Fio:
Men allvarligt talat, så blir det ju jäkligt tråkigt när allt det där inte funkar. Det är ju ändå lite teamwork när man är iväg. Går säkert bättre nästa gång! Ta inte med dig psykot bara.. ;)

Liknande trådar

Kläder & Bli fin Som jag skrev i förhållandetråden har jag friat ❤. Jag hade sen många år sen två bilder sparade på ringar jag ville ha om det skulle bli...
2 3 4
Svar
68
· Visningar
5 630
Senast: Ajda
·
L
Gnägg Hej! Jag skulle bara för kul vilja veta vad ni skulle ge tips om för häst om jag skulle ha en egen häst nångång i fram tiden! Jag hade...
2 3 4
Svar
63
· Visningar
5 179
Senast: LiviaFilippa
·
Hundavel & Ras Jag startade en tråd här igår där jag ville höra folks åsikter om vilken hund som kanske passar mig. Jag hade ändå fäst mig vid en sorts...
Svar
14
· Visningar
1 923
Senast: Roheryn
·
Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
4 533
Senast: Anonymisten
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar