Finaste fälttävlanshästen

Sv: Finaste fälttävlanshästen

Jag tycker faktiskt inte heller att Lord Calvert är särskilt grov :confused: grov är Stand By Me , Monaghan, Robin De Bois. Lord Calvert är ju liten och nätt i jämförelse. Sen vad spelar det för roll att hästen inte är inom tiden??
Det är väl bättre att man tar sig tid och bygger upp hästen först innan man fräser iväg med unghästarna och jagar tid, det slutar ju nästan alltid bara med en massa skador istället , hur kul är det med hästar som är 8 år och står med senskador, tyvärr är det ju allt för vanligt redan.

shiiiit!!!!! mkt att hetsa upp sig över...

Bara för att jag skrev att jag inte tycker att han ser ut som någon annan fälttävlans häst så blir alla galna! jag vet mkt väl att fälttävlans hästar kan se ut i princip hur som helst för det är "viljan" som räknas. Men jag tror ändån inte att den är så pass bra att den kommer att kunna gå högre klasser med placeringar och bra resultat.....Thats it!

På tal om tid så tycker jag inte heller att man ska hetsa runt unghästarna MEN det är ju det som är grejen...man ska INTE BEHÖVA gasa, hetsa, flårida m.m för att dem ska komma in inom tiden. Är den tillräckligt bra så ska dem kunna ta det lugnt och få en bra och harmonisk runda endån! Har kolombia någon gång fått tidsfel?!! haha NIX!

Notera: Detta tycker/tror JAG, det är ett diskussions form.....

Tror inte det är många av hans rundor som INTE har varit harmoniska och lugna..? Det är ju just det som är grejen.

Det är ju inte jag som använder mig av "!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!" mm... Nu har jag "diskuterat" färdigt med dig, man får ju ändå inget vettigt ur dig. (och när man "diskuterar" är det bra om man har något konkret att komma med..)

Senast ändrad:

Men Piia är väl inte den som håller på bromsen direkt heller så det är ju ganska dumt att jämföra. Min skulle lätt kunna gå under tiden i vilken klass som helst men jag väljer att ta det lugnare även om hästen vill springa på. Det finns något som heter alternativvägar som kan ta längre tid och dessa brukar inte tex Piia använda sig av direkt oavsett häst.

Liksom mitt fullblod som ännu inte gått under tiden i lätt klass och där kan jag lova dig att det finns fart utan dess like, men återigen jag vill absolut inte ha honom i "handen" utan jag väntar hellre ut honom till när han är mogen OCH det kanske han inte är förens i *** klass :devil:

:bow: Håller nog med om varenda stavelse tror jag.. :smirk:

Det är ju knappast så att A har drivit på Whiskey, tvärtom, hade han fått bestämma så hade det gått myyyycket fortare.. Hellre placeringar i *** än i lätt, tack! :devil:

Läste litet, och såg att Lord Calvert var den enda 6-åringen inom tiden i Malmös 2* unghäst-klass, Kolombia långsammare. Jag tror att det är smart att välja tävlingar där hästen kanske får gå lite snabbare, sen ta det lugnare , och utbilda hästen på hindren. Man sparar ju också hästarna om de inte ALLTID går fort. Om man tittar lite närmare inom sporten så ser man ju också att vissa har väldigt mycket skadade hästar, och andra färre... Samband?

Kan ju bara berätta att hingsten som vissa här dissade rätt rejält hade näst bästa dressyren och var en av de snabbaste runt i terrängen i den ** i Gärds igår :devil:

Jag såg honom och måste säga att jag iaf anser att han både har gång och förmågan att galoppera fort :angel:

Att det sedan inte var den lättaste ** som avridits gör ju inte saken sämre precis

olgaklara skrev:
Kan ju bara berätta att hingsten som vissa här dissade rätt rejält hade näst bästa dressyren och var en av de snabbaste runt i terrängen i den ** i Gärds igår :devil:

Jag såg honom och måste säga att jag iaf anser att han både har gång och förmågan att galoppera fort :angel:

Att det sedan inte var den lättaste ** som avridits gör ju inte saken sämre precis

håller med. Ryttaren valde också alternativa vägen vid vattenhindret = längre väg. Han impar ordentligt på mej också.

Vad skönt att jag slapp säga det själv! :devil: Visst var han fiiiin!! :love:
Jag såg allt dig med båda dina pållar, fast bara lite här & där. Tror du snackande med Anna när jag stod bredvid oxå.. :smirk: Hur gick det?

Japp, Anna ville inte ha några skrapade bakben...det var tyvärr inte många hästar som kom i mål efter den ** terrängen utan skrapsår. :crazy:

Usch, ja jag har då aldrig gillat Gärds svårare banor, upp till * tycker jag att banorna håller hög klass men sedan tycker jag det blir obehagligt :crazy:
Va kul för Anna att hon vann den *** klassen oxå :bump:
Men jag visste inte att Lord Calvert var en hingst :confused: för det är väl honom det talas om, eller??

jag "dissar" fortfarande honom.....

Att den får bra dressyr här hemma är ju en sak, men åk utomlands igen och se om den får lika bra där.....Dem har ju redan försökt :devil:

Förresten, vad snackar ni om? att gärds ** skulle vara en av dem svåraste. det är ju precis tvärt om, detta året var den absolut inte svår. En av dem enklaste ** däremot!

Jaja jag säger bara en sak; Whatever!!!!

Och hetsa inte upp er nu....... ;)

Jag undrar vad du har emot Annas häst egentligen :confused: Men iallafall hästen kanske visst får bättre dressyrpoäng utomlands detta året, den kanske har utvecklats och blivit bättre i dressyren , det brukar ju faktiskt gå åt det hållet ju äldre hästen blir (förhoppningsvis)även om den kanske inte får 39 straff. Jag har ingen aning om hur terrängbanan såg ut i år eftersom jag inte var där, men jag tycker den överlag är för trixig och svängig och orytmisk i dom högre klasserna och att Gärds brukar ha den svåraste nationella ** är ju väl känt. Men vilka nationella ** banor finns det egentligen kvar i detta landet?? Tiarp hade en förra året , Åkerbo?? Valla och vilka fler? Valla faller ju dessutom bort detta året oxå samt Tiarp.

Senast ändrad av en moderator:

Kolobia har fått tidsfel... i 100 klass så du verkar ju helt klart inte veta vad du pratar om.
tror du mig inte så titta på resultaten från sydslätten 2003

Grattis till dig !!, jag såg att du vann ponnyklassen :bump: :banana:

Då antar jag att du inte var där och såg den, eftersom du så oerhört okunnigt utalar dig på det sättet!!! :smirk:

Antar att du inte såg banhoppningen heller!

Annas dressyr var väldigt bra och med tanke på att hon slog de flesta andra i klassen utom en enda talar väl sitt tydliga språk.

Och där var några av de bästa tyskarna med tex Peter T, Adreas D, Beeke K mfl!!

Nä du den ** var INTE speciellt lätt i år vilket inte minst tiderna borde tala om :angel: Vilket du tydligen inte förstår dig på :crazy:

aicha skrev:
Vad skönt att jag slapp säga det själv! :devil: Visst var han fiiiin!! :love:
Jag såg allt dig med båda dina pållar, fast bara lite här & där. Tror du snackande med Anna när jag stod bredvid oxå.. :smirk: Hur gick det?

Jag är nöjd, Fullblodet skötte sig utmärkt blev neddömd i dressyren för första ggn :cry: annars felfri. Lite brydd över "kullarna" i skogen och vågade inte riktigt galoppera på där

Den röde var bra som vanligt i terrängen, fick tyvärr fel handskar på mig i terrängen och tyglarna blev som såpa i slutet av terrängen. Kunde inte styra på smalhindret innan vattnet :angel: och fick ta den lååånga vägen där också. Vattnet hade jag redan beslutat mig för att gå runt för jag vill inte skrapa upp några bakben innan SM.

Var såg du dem??

Liknande trådar

Kläder & Bli fin Som jag skrev i förhållandetråden har jag friat ❤. Jag hade sen många år sen två bilder sparade på ringar jag ville ha om det skulle bli...
2 3 4
Svar
68
· Visningar
5 630
Senast: Ajda
·
L
Gnägg Hej! Jag skulle bara för kul vilja veta vad ni skulle ge tips om för häst om jag skulle ha en egen häst nångång i fram tiden! Jag hade...
2 3 4
Svar
63
· Visningar
5 179
Senast: LiviaFilippa
·
Hundavel & Ras Jag startade en tråd här igår där jag ville höra folks åsikter om vilken hund som kanske passar mig. Jag hade ändå fäst mig vid en sorts...
Svar
14
· Visningar
1 923
Senast: Roheryn
·
Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
4 533
Senast: Anonymisten
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar