Finare papper för utskrift

Zpunk

Trådstartare
Jag ska skriva ut ett program och vill ha lite finare papper än vanligt kopieringspapper. Var glatt iväg och köpte fotopapper men det är ju logga på baksidan vilket jag inte ens hade en tanke på att det kunde vara :banghead:

så vad ska man leta efter om man vill ha lite finare papper där man kan skriva ut dubbelsidigt?
 
Jag ska skriva ut ett program och vill ha lite finare papper än vanligt kopieringspapper. Var glatt iväg och köpte fotopapper men det är ju logga på baksidan vilket jag inte ens hade en tanke på att det kunde vara :banghead:

så vad ska man leta efter om man vill ha lite finare papper där man kan skriva ut dubbelsidigt?

En gammal hederlig bokhandel. De brukar ha finare papper på lösvikt. Eller kanske Panduro?

Edit: Oh, var in på Kreatima... de hade mycket roligt bla pergamentliknande papper! Kolla Skapamer också.
 
Just fotopapper specifikt är gjort för att sitta i fotoramar och fotoalbum där baksidan ändå aldrig syns. Gå till en större bokhandel som säljer papper och fråga vilken sorts papper som de rekommenderar till just ditt projekt.
 
Jag ska skriva ut ett program och vill ha lite finare papper än vanligt kopieringspapper. Var glatt iväg och köpte fotopapper men det är ju logga på baksidan vilket jag inte ens hade en tanke på att det kunde vara :banghead:

så vad ska man leta efter om man vill ha lite finare papper där man kan skriva ut dubbelsidigt?
Kolla penstore om du vill ha fint papper
 
Det viktiga när du köper papper för utskrift på båda sidorna är att det inte är så genomskinligt. Det mäts i opacitet (ogenomträngligt). Det du ska tänka på är hur hög gramvikt din skrivare klarar av. Jag gissar att det är max 200 g. Vill du ha bilder som ska vara fina så väljer du ett gloss-papper eller ett bestruket (tänk magasin). Är det viktigare med bra läsbarhet är det ett obestruket papper (inte så glansigt, ett tidningspapper är ofta 70 g obestruket).

Jag skulle säga att du troligen ska ha ett bestruket 170 g papper, det är ganska standard och du kan nog köpa det hos de flesta bok-/pappershandare.
 

Liknande trådar

Relationer Inspirerad av ett poddavsnitt som tog upp ämnet och chockad över vad folk kan göra i sin snålhet - vad är det snålaste ni varit med om...
6 7 8
Svar
147
· Visningar
15 882
Relationer Vet inte ens vart jag ska börja. Fick starta ett anonymt konto för jag känner att jag måste få skriva av mig lite just nu. Igår blev...
2 3 4
Svar
69
· Visningar
15 560
Senast: Bulldoozer
·
Hemmet Ni med erfarenhet av att hyra ut hus - hur vågar man egentligen kasta sig in i leken och hur ska man förbereda sig? Vi håller mentalt...
2
Svar
38
· Visningar
2 809
Senast: Tiffany
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Min pappa har supit sen tonåren. Mamma har alltid städat efter honom. Han blev nykter för ca 15 år sen (han fyllde 80 idag) och det har...
Svar
8
· Visningar
1 350
Senast: fijja
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp