Fina Frans!Delar med mig i denna tråd också eftersom jag är så stolt över min bäbis! Sista ridpasset innan vilan

Hans 3-åriga storasyster Fjärilsviol sköter sig också, så himla nöjd med hennes fantastiska attityd
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Fina Frans!Delar med mig i denna tråd också eftersom jag är så stolt över min bäbis! Sista ridpasset innan vilan
En unge i skolan ska skita i om resten av klassen far runt som torra skinn. Han/hon ska enbart fokusera på det läraren säger eller sitt skolarbete. Arbetsro är överreklamerat. Eller hur tänkte du?En häst som jobbar ska jobba och skita i om det springer 20 hundar vilt omkring i ridhuset.
Gud vad fin hon är! Min ser ut att vara typ ett år yngre ridmässigt...Fina Frans!Så himla duktig!
Hans 3-åriga storasyster Fjärilsviol sköter sig också, så himla nöjd med hennes fantastiska attitydLongeringen är kanske inte alltid det mest exalterande, men när matte sitter upp - då jäklar växlar man upp till 5e växeln!
Fina Frans!Så himla duktig!
Hans 3-åriga storasyster Fjärilsviol sköter sig också, så himla nöjd med hennes fantastiska attitydLongeringen är kanske inte alltid det mest exalterande, men när matte sitter upp - då jäklar växlar man upp till 5e växeln!
Mina hundar är superlydiga och jag kan utan problem ha med dem när jag rider ut men det finns ingen anledning att de ska vimsa runt på ridbanan när jag rider där. Hedwig är snäll och sparkas inte men om hon är väldigt fokuserad på arbetet är jag inte säker på att hon hinner upptäcka en förvirrad jycke som står i vägen. Skulle aldrig förlåta mig själv om någon av hundarna blev skadad. Jag älskar dem också.Alltså @Fiorano du får göra precis som du vill med din hund !
Jag har inga tvivel om att det funkar för dig och hästen är van osv . Jag avsåg inte att skapa ngn debatt om detta öht, jag säger bara som jag skrev, JAG vill inte ha min egen hund kutande planlöst runt mig när jag trimmar på ridbana/ridhus, för arbetsro och säkerhetsskull , punkt.
Jag har själv hund och haft i många år och har med lös i skog och mark osv. Inte på ridbanan och det är jag själv som valt det utifrån både arbetsro för hästens del men även min egen vill inte ha koll på ngn hund under tiden . Trots det skulle inte den jag har ränna som ett skott kors och tvärs det är en helt annan ras som inte gör så temperamentsmässigt, jag vill ändå inte ha hunden på ridbanan utifrån ovan nämnda personligt tycke och smak. Konstigare än så är det inte och som sagt, det var inte meningen att du behöver försvara dig , jag konstaterade bara det jag sagt tidigare och du redan vet , att jag hade blivit tokig
@minstal verkar tyvärr tolkat min kommentar som att det handlar om att inga störningsmoment öht får finnas när man trimmar ngn häst . Men om andras hundar springer omkring på ridbanan när man rider och det som sagt är andras hundar hade jag sagt ifrån, för att slippa hålla koll på säkerheten för ngn annans hund/oroa mig om ngt skulle bli fel och ngn hund/häst/människa kommit i kläm .Tack och lov har jag aldrig behövt mer än ca 5 ggr på ca 35 år om andras hundar. En 6 gång hände det att en hästvan dansk gårdshund fick ett ryck i ridhuset och en lite taggad, dock i sak hundvänlig häst ryckte till och kickade ut och träffade de den i huvudet så hunden blev medvetslös och fick spendera dygn på intensiv vård på klinik
Ett ögonblicks verk som bara var "olyckligt " . Jag väljer gärna bort onödiga såna möjligheter, utan att de blir absurdum .![]()
En unge i skolan ska skita i om resten av klassen far runt som torra skinn. Han/hon ska enbart fokusera på det läraren säger eller sitt skolarbete. Arbetsro är överreklamerat. Eller hur tänkte du?![]()
Oj . Nu är ju detta filmtråden iof så ngn längre debatt är väl knappast passande.Jag vet inte hur du tänker, men i min värld är hästar och barn inte samma sak - alls. Så eftersom jag tycker min häst är en häst och inte mitt barn så kan jag inte se kopplingen i ditt inlägg. Jag kräver total lydnad av min häst under ett ridpass, att kräva total lydnad av ett barn blir ju bara obehagligt.
Idag har jag för mycken ovanlighets skull ridt stor häst. Och ska man rida stor häst är det lika bra att göra det ordentligt på 170+ häst. Lägg till lite sadeltvång och energi som gjort ordinarie ryttare skadad så hon inte själv kunde rida så har vi dagens lysande förutsättningar. Men det gick faktiskt väldigt bra trots omständigheterna
.
Jag sitter inte så bra, har rätt korta läder i min dressyrsadel så sitsen lämnar lite att önska, men here goes: