M
mooi
Är det inte denna som ligger ute på annons?
Det är det.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Är det inte denna som ligger ute på annons?
Tack! Ja du har ju sett henne sedan hon var fem år så extra kul att du tycker att hon utvecklats positivt!@Hedwig Åhh vad roligt att se! Vilket fint jobb du har gjort med henne! Speciellt galoppen har utvecklats enormt mkt. Men det har även hänt massor med din sits! Superduktiga är ni båda två!
Tack! Hon är väldigt rolig att rida. Ambitiös o massa energi. Ambitionen gör dock att hon gärna förekommer..kan bäst själv..ingen idé att vänta på den långsamma människan på ryggen..
Här kommer film från kvällen på Juno. Det är på intet sätt fantastisk utan är en rätt tråkig kombination av att han inte orkar riktigt bakifrån (han har ganska mycket problem med sina patellor båda bak och har vilat i ca fem veckor vilket inte alls gynnat dessa) och att han samtidigt är pigg. En väldigt väldigt svårriden kombination kan jag lova.
Hahahaha...ja eller hur! Heddan--->Ah, det där känner vi igen. Min dam har också en långsam människa på ryggen så då får man helt enkelt ta saken i egen hov tills människan där uppe vaknar och kommer ifatt. Gärna sisådär 15 saker samtidigt också för då hinner man ju med så mycket skoj
Utom halter och sådant där oväsentligt, stå still gör man när man äter och sover, så det så.
Hahahaha...ja eller hur! Heddan--->
@Shark Hon är jättefin din lilla skimmel! Du har tagit dig väldigt i ridningen på senare år, men tänk på att inte rida lätt fortare än hästen springer...kanske det är så att hon inte riktigt går fram o det är därför du driver på i lättridningen? Lugna ned din takt så känns det säkert bättre. Även när du skuttar så små hinder så tänk på att inte kasta dig fram, så mycket eftergift behöver hon inte för det lilla språnget.
det är ett av universums olösta mysterium...Att det ska vara så svårt att göra som man vet att man ska göra!?
KL
Vad kul att lägga ut film efter Charlotte och Valegro... Men jag tar på mig att dra ner alla på marken igen.
I onsdags drog dressyrträningarna äntligen igång igen efter uppehåll sen luciahelgen! Ponnyn var kalasfin! Känns så roligt att rida! Vi började lektionen med skritt/trav rund och låg för att få igång hela kroppen. Förut tog det hela lektionen att ta sig dit, men nu räcker fem minuter, underbart! Sen blev det lite trav/galopp och sen lite linjer. Jag kan uppenbarligen inte svänga...
Som vanligt blir jag ju alldeles svettig av min egen ridning... Allt tränaren säger är ju så sant. Att det ska vara så svårt att göra som man vet att man ska göra!? Räta ut handlederna, vrid om händerna och FRAM med dem, luta dig inte bakåt som en soffpotatis, fram med underskänklarna, vrid om benen så tårna pekar framåt. Sluta beundra öronen så kanske det blir lättare att svänga... Ser ju så väl på filmen allt hon säger åt mig, men tänk att det ska vara så svårt att få till... Fick som vanligt en och annan aha-upplevelse. Fastnar så lätt i innerhanden och vill bromsa och kontrollera för mycket med tyglarna = resultatet att hon försöker slå sig fri och tappar bärigheten direkt. Inte så konstigt.
Men ja. Den nakna sanningen.
Konstruktiv kritik mottages tacksamt.
Hur gammal är den?KL
Vad kul att lägga ut film efter Charlotte och Valegro... Men jag tar på mig att dra ner alla på marken igen.
I onsdags drog dressyrträningarna äntligen igång igen efter uppehåll sen luciahelgen! Ponnyn var kalasfin! Känns så roligt att rida! Vi började lektionen med skritt/trav rund och låg för att få igång hela kroppen. Förut tog det hela lektionen att ta sig dit, men nu räcker fem minuter, underbart! Sen blev det lite trav/galopp och sen lite linjer. Jag kan uppenbarligen inte svänga...
Som vanligt blir jag ju alldeles svettig av min egen ridning... Allt tränaren säger är ju så sant. Att det ska vara så svårt att göra som man vet att man ska göra!? Räta ut handlederna, vrid om händerna och FRAM med dem, luta dig inte bakåt som en soffpotatis, fram med underskänklarna, vrid om benen så tårna pekar framåt. Sluta beundra öronen så kanske det blir lättare att svänga... Ser ju så väl på filmen allt hon säger åt mig, men tänk att det ska vara så svårt att få till... Fick som vanligt en och annan aha-upplevelse. Fastnar så lätt i innerhanden och vill bromsa och kontrollera för mycket med tyglarna = resultatet att hon försöker slå sig fri och tappar bärigheten direkt. Inte så konstigt.
Men ja. Den nakna sanningen.
Konstruktiv kritik mottages tacksamt.
Hur gammal är den?
Jag gillar inte att den vickar på rumpan. det syns även på svansen.
Den skulle behöva trampa på mkt bättre o även galoppen- bättre grundtempo. Lite fjong
annars ser det prydligt ut.
Sorry. Så går det när man inte vet historiken.
Bra kämpat