Första filmklippet efter sommaren från lördagens pass med Ninya:
Hon är pigg, glad och lite stel. Väldigt härligt humör och rolig att rida, är väldigt fin för att ha vilat så länge (sommarbete + några veckor extravila efter det) förutom magen som samlat på sig under sommaren. Tredje passet för oss efter sommaren. Första passet 1½ vecka sedan var hon stelare men jätterolig. Andra passet dagen efter kändes helt fenomenalt kort sagt, toppeninsats av oss båda, och jag provade massera henne lite efteråt och då sänkte hon halsen och gäspade flera gånger
Detta passet var lite mer upp och ner, vissa bitar var jag supernöjd med och bitvis kände jag mig bara kass. Normalt pass kanske man ska säga helt enkelt
Men viktigast är att hon känns fräsch, lagom pigg och jättehärligt humör. Hon bjuder på sån himla fin känsla när vi hittar varandra
Ska börja ta med snöre/snodd igen att knyta ihop mina händer med så jag tvingas sluta vifta med de. När det går bra vissa pass får jag händerna på rätt plats mycket mer än jag brukar utan att det känns svårt, men när det inte går helt bra så har jag så himla lätt att börja fiffla för mycket