###FILMTRÅD NR 3 På våra vackra dressyrhästar ###

Status
Stängd för vidare inlägg.
Underbart med musiken till, ni galopperar verkligen i takt! :D Tycker du rider fint och det ser ut att vara en härlig häst :)

ja det babblas så mkt så var tvungen att lägga till musik :D

Tack! Det går framåt iaf men jag är väldigt självkritisk och inser att jag tappat en hel del själv... men ack så nyttigt att se sig själv! Hästen är jättefin men efter i sin utbildning. Halvbror till min 12:a :)

Klipp från dagens pass med Ninya:

I helhet så känns det som vi hittat ett litet nytt snäpp framåt senaste veckan. Kände mig sladdrig och allmänt halvkass i sitsen idag, men Ninya var toppen och passet kändes överlag riktigt bra i alla fall. Som alltid massor som jag önskar jag gjorde bättre, men utefter vår nivå så är jag nöjd (försöker vara i alla fall...). Klart bäst idag var att Ninya var jätteduktig och bjöd på superkänsla när jag hittade rätt här och var :love:

Har ridit med spö mellan händerna ca 15 minuter varje pass det senaste, då jag glömt mitt snöre. Varken jag eller Ninya trivs vidare bra med det, men nyttigt är det ju ändå. Känner mig stel och jag har 3 ggr mer i handen hela tiden, men det gör att det känns väldigt mycket lättare och mjukare när jag tar bort spöt, och ger mig iaf ett bättre hum om hur händerna ska "hänga ihop" med varandra.

Filmklipp från gårdagens ridlektion på ridskolan, i början var jag själv väldigt ostadig och inte rktigt hade koll på mig själv, blev lite bättre allt eftersom och i slutet blev det betydligt bättre (såklart fastnade det inte på film), sen är det som sagt mycket jag måste träna på och dels få upp blicken och sen bli ännu stadigare i händerna och då speciellt i vänster då den har en tendens och flaxa iväg då jag är svagare i vänster. Sen också att lyckas ha mer koll på hästen samtidigt som jag ska ha full kontroll på mig själv och vad jag hela tiden gör och hur det påverkar hästen. Men svårt och få det och bli bättre på ett dressyrpass i veckan, då medryttarhästen för tillfället bara rids ut i skog och mark. Men tycker ändå det hänt lite på senaste tiden och hoppas det kan bli ännu bättre med tiden =) men försöker iaf att utvecklas och alltid göra mitt bästa, då jag verkligen älskar det här.

@Houdinie ni är så fina ihop, ett av mina favoritekipage på Buke!
Tack! :o

Det är nyttigt att se sig på film, när jag rider känns det som att jag drar upp knäna jättemycket, flaxar med händerna och skumpar som en geléklump, men på filmen är det ju inte alls fullt så illa ut, och händerna är jag riktigt nöjd med (trots att armbågarna är ute på äventyr),

Programridning idag msvB5. Skrev in poängen till varje rörelse men har ingen total% eftersom han inte skrev något under allmänt intryck.
Lite jobb med att få ihop galoppen bättre.:)
Fel film som är länkad tror jag men jag hittade programridningsfilmen iaf. :)
Kul att se ny film på er! I vanlig ordning så gillar jag din ridning, men kanske kan du länga lädren ett hål för att kunna släppa ned benen ytterligare? Tänk på att rida hörnen bättre, det kommer hjälpa dig inför nästkommande rörelse, träna på skritten -ni har massa poäng att samla där, sedan blir hon lite uppeldad i galoppen, svårridet förstås men ta fler halvhalter (gärna genom sidförflyttning så att energin förvaltas, med fördel i hörnen). Arbeta hemma med att få henne kvick både tillbaka och framåt, låt det inte ta en halv långsida innan hon kommer tillbaka och jobba med att få henne loss i ganaschen, ni kan ju och det är därför jag yttrar mig överhuvudtaget... :) Åter igen, kul att se, tummen upp!

Fel film som är länkad tror jag men jag hittade programridningsfilmen iaf. :)
Kul att se ny film på er! I vanlig ordning så gillar jag din ridning, men kanske kan du länga lädren ett hål för att kunna släppa ned benen ytterligare? Tänk på att rida hörnen bättre, det kommer hjälpa dig inför nästkommande rörelse, träna på skritten -ni har massa poäng att samla där, sedan blir hon lite uppeldad i galoppen, svårridet förstås men ta fler halvhalter (gärna genom sidförflyttning så att energin förvaltas, med fördel i hörnen). Arbeta hemma med att få henne kvick både tillbaka och framåt, låt det inte ta en halv långsida innan hon kommer tillbaka och jobba med att få henne loss i ganaschen, ni kan ju och det är därför jag yttrar mig överhuvudtaget... :) Åter igen, kul att se, tummen upp!
Jag har faktiskt precis kortat lädrena:D Funkar bättre med kortare läder av någon anledning. Håller med om galoppen och vi både pratade om det igår (för trehundraelfte gången:angel:) och jobbar på den men den är verkligen svårriden.:) Evighetsplåga:wtf::D

Status
Stängd för vidare inlägg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka