###FILMTRÅD NR 3 På våra vackra dressyrhästar ###

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: ###FILMTRÅD NR 3 På våra vackra dressyrhästar ###

Tack detsamma!!! :)

Hellas & NotLikeI: Tack så mycket! Det känns som att vi börjat hitta varandra, att han är trygg och litar på mig och jag känner mig bekväm där uppe (även om hittar på lite bus ibland). :)

Förresten om någon undrar varför han saknar pannlugg och varför jag rider utan pannband så beror det på att han gjort illa sig i hagen för några veckor sedan och syddes både i pannan och vid ögat :(

Tack! :)

Murray: Den ser superfin ut!! Ska bli kul och se vad det blir av den:)
Mitrolle: Kul att få rida för en duktig tränare! Tycker det ser trevligt ut! Jag har fått rida liknande övning med min häst, han kändes väldigt fin efteråt.

Tycker din häst har ett väldigt trevligt "gung" i steget! Lite mer styrka så blir det nog kanon:)

Miedo: Vilken skillnad! Säger som någon annan också nämde, försök att släppa ner din skänkel lite mer. Tänk lååånga ben:)

Din ser jättefin ut! :) Var ju evigheter sen jag såg dressyrfilm sist men, vad mycket mjukare och mer loss han ser ut nuförtiden :up:
Gillar fö bäst det ni gör allra först och sist :D

Tycker din häst har ett väldigt trevligt "gung" i steget! Lite mer styrka så blir det nog kanon:)

Tack så mycket! Detta var en del av ett väldigt lätt joggingpass och jag har som sagt inte kunnat rida så mycket det sista pga jobb mm. Hon är en speciell dam man får gå varsamt fram med och vi "arbetar medhårs" ;) ser fram emot när vi kommer så långt att man kan sätta lite tryck :)

Tack!! :) Ja han har behövt lite tid, framförallt att komma i fas med sin kropp.
Sedan behövs det ju fortfarande mycket styrka, och nu har vi haft en lugnare period med mest skogsridning och joggat på alla härliga stubbåkrar :p Planen är att börja jobba lite mer intensivt nu igen.

Ja det gillar vi mest också! ;) Alltid lika svårt innan man rider iväg, "hmm ska jag ta dressyrsadeln som man kan sitta i och som gör minst ont i knät, eller hoppsadeln så man kan rejsa ordentligt?" :angel:

+ rostkaptenen: tack! Ja, ska bli superkul och se vad som kan bli av honom.Har ju inte haft några förväntningar alls utan bara gett honom tid och kärlek och det är så kul att han verkligen överraskar. Det är bra att han får vintern på sig, sen kanske vi kan vara med till våren :)

Så otroligt bedårande, tänk om man själv hade fått börja lära sig rida på en sådan tjusig ponny. Ser jätte fint ut! Och vilken sits!

:love::love:

Gårdagsfärsk film på min lilla häst :love: Inte så glamouröst; häst var lite mör i bakbenen efter hoppning och kameran står på sargen.
(Kan bestämt finputsa lite på kameraplacering och zoom till nästa gång...)

Men här bjussar vi i alla fall på några härligt osofistikerat ihopklippta filmer, lyckades hitta några sekunder här och där som ej var direkt dödligt tråkiga :D
Trav med några skolor
Lite galopp och några byten fastnade visst också

Senast ändrad:

Gårdagsfärsk film på min lilla häst :love: Inte så glamouröst; häst var lite mör i bakbenen efter hoppning och kameran står på sargen.
(Kan bestämt finputsa lite på kameraplacering och zoom till nästa gång...)

Men här bjussar vi i alla fall på några härligt osofistikerat ihopklippta filmer, lyckades hitta några sekunder här och där som ej var direkt dödligt tråkiga :D
Trav med några skolor
Lite galopp och några byten fastnade visst också

Vilket snyggo! Tycker ni är jättefina.

Enormt fin häst och cred till dig - Du rider skitbra.
Ring mig om du ska sälja den.. :sneaky:

Tack! :o
Vi har egentligen för många hästar (har varken råd eller riktigt tiden för att hinna med som jag vill) och då är denna tyvärr "först på tur" men det är så vansinnigt roligt att jobba med honom, och dom andra, just nu att vi bara kan inte :)

Status
Stängd för vidare inlägg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• WE-tråden
  • Skadade hästar och konvalescenter
  • Senskada pga spark

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka