Sv: ###FILMTRÅD NR 3 På våra vackra dressyrhästar ###
Wow, grattis!!
Nu är ju frågan bara om jag vågar visa min 7-åring.....
KL
Får inte lika ofta film som för några år sedan men har faktiskt fått lite film från träningen idag och det på en nästan ovisad häst, iaf här på dressyrforumet (hänger ju mest på fälttävlan..
)
Hur som detta är en 7-åring efter Don Romantic som jag haft sedan maj. Utbildad ungefär som en 4-åring eftersom han tidigt fick "sadeltvång" och har sedan dess inte haft det helt lätt, eller snarare inte varit helt lätt att ha och göra med.
En häst med mycket mellan öronen och humör. Jag har bara försökt att arbeta med att hålla honom glad och positiv, ridit ut (för första gången i hans liv typ), prövat terräng och börjat hoppa.
Det händer väldigt mycket och det är riktigt roligt att arbeta med honom. Trots att jag fått prioritera bort hästarna för skolan sedan mitten av oktober (av de tre tävlingshästarna har en ridits 0 gånger, en 1 ggn och denna 3 ggr). Så trots tenta imorgon så kunde jag inte låta bli och åka till träningen idag
Jag är fantastiskt nöjd över att han sköter sig så bra trots vilan och att han fortsatt vara så positiv och glad (lite för glad ibland
) hela tiden. Även om det såklart märks att han är oriden så tycker att han hela tiden är med och arbetar för mig.
Så filmen då (hans första fattningar från skritt får ni se också
)
http://youtu.be/IvXXekSJoH4