###FILMTRÅD NR 3 På våra vackra dressyrhästar ###

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: ###FILMTRÅD NR 3 På våra vackra dressyrhästar ###

Haha åh min sambo kommer döda mig :o, bara för att jag inte har ljud på min dator betyder ju inte att det inte finns något ljud på filmen. Finns det något sätt på photobucket att ta bort ljudet?

Men sambon bor i Malmö men kommer från en mindre ort en bit utanför stan :)

Hahahaha :D Men ta bort ljudet kan du göra i Windows Movie Maker om inget annat!

Ger mig själv en klapp på axeln som hade rätt angående dialekten ;)

Tss, det beror ju på åt vilket håll utanför stan! :)

Lund är väl en liten ort utanför Malmö!
Det tycker åtminstone vi i Uppsala.

Haha mindre by är kanske mer rätt ord, men han hade nog blivit lite sur om man sagt att han pratar som om han kom från lund ;)

Annars lite konstruktiv kritik om man ridning, någon som vill ge mig lite tips?

Min spontana reaktion på filmen är att jag undrar varför du sitter ner på hästen? Hon ser inte så färdig ut och har väl inte kommit så långt i utbildningen? Annars är det en fin häst och du siiter väldigt fint och stilla även när det blir lite lajbans:).

Jag vet att jag egentligen inte borde sitta ner på henne. Men allt blir så himla mycket lättare när jag gör det. hon bjuder jämnare på båda tyglarna och följer med både hand och skänkel bättre. Jag får en helt annan kontroll. I lätt ridningen blir hon så att hon lätt antingen springer eller stannar av.
Jag rider självklart lätt också men så fort jag sätter mig ner går det liksom lite bättre så det blir lätt att jag gör så.
Men jag kanske inte borde sitta ner alls?

en del hästar blir störda av lättridningen o då är det bättre att sitta ner LITE.

kommer ihåg en clinic med Tibblin där en 3åring visades o han menade att vikten är densamma o den här ryttaren är mkt följsam o lätt.

Fin häst:)

Söt ponnyhäst!

Jag skulle ha jobbat ännu mer med att verkligen få igenom halvhalterna, så att hon(?) väntar på dig innan du rider framåt igen. Blir lite springigt emellanåt. Annars trevlig häst som nog kommer bli fin med lite jobb :)

kl*
Liten kort film på mitt 7-års sto från idag. Serie-poletten har trillat ner så nu leker vi lite, behöver såklart bli mer kvalité på det men prövade för första gången igår och det fungerade så jag var tvungen att filma idag:D:D

http://www.youtube.com/watch?v=d7JbVYYV2Ng

Oftast får man den känslan för att man själv faller igenom i lättridningen och inte har så bra kroppskontroll. Du sitter väldigt mjukt och stilla så jag tror knappast du gör någon skada. Men det brukar vara lättare för dom att komma upp med ryggen om ryttaren inte sitter ner.

Fiin häst!! Det är en så underbar känsla när poletterna trillar ner
och man får lön för sin möda!:D

Kanonfin!! Riktigt snygg häst :love:

kl

Dressyrade (nåja, vi hade dressyrsadel iallafall ;) ) med lillkillen idag, hopphäst -09, riden ett år nu. Han tuggar otroligt mycket på bettet hela tiden och är inte direkt en soffa att sitta på, men vi försöker ändå :D

http://www.youtube.com/watch?v=bctkKjY0zPw

Tack så mycket alla :)
Har tragglat mycket 4or och 3or ett tag nu, och så trillade polletten ner och lyckades få med sig flera stycken på samma gång.:D

Prövade 2orna för första gången i fredags och det bara fungerade..och i måndags låg hon sa bra för ettorna så jag tänkte att jag måste pröva.. och så fungerade det också!

Kommer leva hela veckan ut på det här:D:D

Kanonfin!! Riktigt snygg häst :love:

kl

Dressyrade (nåja, vi hade dressyrsadel iallafall ;) ) med lillkillen idag, hopphäst -09, riden ett år nu. Han tuggar otroligt mycket på bettet hela tiden och är inte direkt en soffa att sitta på, men vi försöker ändå :D

http://www.youtube.com/watch?v=bctkKjY0zPw

Härlig häst, han ser riktigt positiv ut :)

Men kanske kan man använda lättridning lite mer tills han slappnar av och släpper till sin rygg ännu mer?

Ja han är en av de mest positva hästarna jag träffat, riktigt trevlig =)
Jag rider lätt på honom i princip hela tiden, händer på sin höjd en gång i månaden att jag sätter mig ner på honom :)

Kul med respons! när jag rider för min tränare får jag skäll just för halvhalterna och jobbar vidare på det! han är helt outbildad för tillfället!

Superfin häst du har! Wow!!!:D

Jag inspirerades av er film så idag gjorde jag mitt första försök på tvåor, och jo då Fröken Svart bjöd på 5 klockrena byten i vart annat. Tjoho vad det kan vara kul att rida! Sedan tränade vi lite grann på linjerna i MsvB5 och allt fungerar fint bortsett från öppnan på medellinjen ut i diagonalsluta, shit vad svårt det är och OJ vad det skiner igenom om man inte har dem precis mellan hjälperna, tacka vet jag ridhusväggarna.. :D Jag tror fasiken MsvA'n är lättare en B5.. för det är verkligen ett lååångt program, tuur det är mycket galopp! :p

Status
Stängd för vidare inlägg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka