###FILMTRÅD NR 3 På våra vackra dressyrhästar ###

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: ###FILMTRÅD NR 3 På våra vackra dressyrhästar ###

Det var med den andra hon rider, som hon startade i MsvC. W kom hon fyra med i MsvB och är kvalade till MsvA nu. Väldigt kul!

Maja_Kandi: Välkommen hit också! Fina hästar :D

kl

En liten snutt på våra dressyrhästar som fick blöta ner hovarna igår :D

De gillar pölen, framförallt Tusch som är den mörkbruna, de har tom testat att rulla sig i den, Knashästar!

Denna delen av vinterhagen brukar vara avstängd då den är så blöt och blir så upptrampad men de har fått gå lite i den då och då eftersom det varit så milt så har det inte blivit ngn bra snö där. Får slänga på lite vallfrö där sen.

Som sagt pölen är jättepopulär och har varit större.
http://www.youtube.com/watch?v=lkQ8ucart9Q

Haha, Gud vad söta de är!

Den mörkbruna gillar jag speciellt, vad är det för någon? :)

Ja den stora är en gammel märr så hon visar inte upp sig i onödan, hon är mamma till den mörkbruna, Tusch:)

Det är rätt kladdigt och de har lekt hela dagen i vattnet men Tusch hon orkar springa ändå, hon är som en duracellkanin :D

Hon är e Tuschinski - Blue Hors Romancier - Weltmeyer.

Den lille fuxen, är just nu så mkt i framvikt, bara bakbenen som växt:D så han väntar vi ut för att se hur det artar sig men hans storasyster bjöd aldrig på mer än såsjogg hemma men tryckte till på treårs och joggade hem ett diplom. Fast hon var aldrig så överbyggd.
Avkommorna undan det stoet är som gamla kameler hemma men när de får sadel på och kommer iväg så startar ferrarimotorn..

Vad var det för stam på din lilla nu igen?

Senast ändrad:

kl*

Har fått ihop en ny film från igår :) Kändes lite matt, men vi har haft en lite tuffare träningsperiod så nu blir det ett par dagar dagar med lite lugnare träning/aktiv vila innan vi börjar träna på igen med sikte på nästa tävling om två veckor.

Ska sätta piruetterna lite bättre först, men om allt går som det ska hoppas jag vi kan komma ut i vår första MsvA i slutet av våren/början av sommaren:D

Är som vanligt glad för all input!

http://www.youtube.com/watch?v=-xspbikB62c

Hon är riktigt fin, lilla Tuschinski-ungen. :love:
Låter som en ganska skön egenskap, att vara chill när man inte måste prestera och sedan kunna starta ordentligt när det gäller, väldigt praktiskt med sådana hästar kan jag tänka mig! :)

Lillfisen är e. Lambourghini - Sir Caletto. Ska bli väldigt kul att se vad det blir av henne, än så länge är det ju vääääldigt basic (men det ska det väl å andra sidan vara med dessa småttingar också) så svårt att säga vad månne bliva. :D

Här är en till film, lite ljusare den här gången: https://www.facebook.com/photo.php?v=10152307579966908

Första "dagsljusritten" i paddock och det var dessutom mitt under utsläppstid så liiiiite spänt kan man säga.

Åh vad fina ni är! Blir galet ridsugen av att se din film, tack för mars-peppen (den kan behövas så här års i all lera)! :love:

Gillar verkligen dina galoppvolter, framåt med stamp! Det ska jag ha på näthinnan när jag rider ikväll.

Verkligen skitläcker häst du har:) Och sen att du rider den så trevligt också. Bra inpiration som saramara skrev.

Heddan har blivit riktigt flott och fått sådan fin gest i galoppen!! Det finns massor med mer trav att plocka fram där ser man ju tydligt!

Jisses vad fin hon har blivit! Ni har utvecklats massor sista tiden känns de som:) Ser ut som att du har fått in en ny växel på henne,

Heddan har blivit riktigt flott och fått sådan fin gest i galoppen!! Det finns massor med mer trav att plocka fram där ser man ju tydligt!

Tycker du! Vad glad jag blir!:)
Ja hon visar riktigt fin trav emellanåt så hoppas att jag kan fortsätta utveckla den på ett bra sätt. Men trampet har helt klart hjälpt mycket!

Tack så mycket allihopa, jätteroligt att höra (läsa):o:)

Är SÅ glad för henne, tyvärr är hon inte min, men det verkar som jag får ha kvar henne ytterligare ett tag till :bump:

Diktiga bebisen!

Hedwig, jättefin är hon! Kul med så många fina hästar här :)

Status
Stängd för vidare inlägg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka