###FILMTRÅD NR 3 På våra vackra dressyrhästar ###

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: ###FILMTRÅD NR 3 På våra vackra dressyrhästar ###

Så himla trevlig häst och ridning! Härligt att se.:)

fantastiskt trevlig ridning ! Jättehärlig häst och samspel. Gillar som de andra säger, att du leker och varierar så mycket, det är sånt som ger kvitto !

Oj ett sånt trevlig ekipage:) Du rider super och i ett riktigt friskt och fräscht tempo:up:
Vad är det för stam på en sån goding?
Fler såna filmer från er:d

Den första är blockad pga musiken.

Nina, jättefint! Också nyfiken på mer info om hästen :)

Oj, tack så jättemycket för alla fina kommentarer allihopa:o

Det är faktiskt ett sto, e. Topaasch- Solos Landwin, som jag haft sen hon var 5.
Tyvärr inte min egen, eftersom jag jobbar som dressyrelev och det generella löneläget i branschen inte är så hästägarvänligt ;) Men har ett bra upplägg med ägaren/uppfödaren som jag är väldigt glad för och som gör det möjligt för mig att ha henne.

Förhoppningen är att komma ut på någon MsvA under våren/sommaren, och om vi skulle bli klara för det och ägaren inte vill ha tillbaka henne innan hade det varit SÅ kul att försöka kvala till 7-årschampionaten:)

Jag tycker att traven börjar bli där den ska vara för hennes utbildningståndpunkt just nu- mer självbärig och lösgjord än förut.
Galoppen är inte riktigt där traven är än, behöver bli än mer lösgjord och genomsläpplig även genom rörelserna, syns tydligast på våra små försök till serier- blir lätt lite styv och lång emellan. Vi jobbar på det ;)

Jobbar på ett stall där jag har tillgång till mycket och bra hjälp, och där ledorden är basic basic basic, så jag hoppas att både hästen och jag ska utvecklas vidare :)

Jag vet ingenting om dig som person, dina kunskaper eller egentligen någonting om dig överhuvudtaget. Men ditt sätt att trycka ner Hedwig i det här inlägget är verkligen ett riktigt bottennapp. Jag har delvis följt tidigare diskussionsfrågorna som du deltagit i här på Buke och jag undrar om du förstår hur sårande dina kommentarer är? Du säger att du inte brukar kommentera filmer och jag tycker att du ska låta bli det även i fortsättningen. Den typen av synpunkter som du framför är det nämligen bäst att hålla för sig själv. Eller är ditt mål att faktiskt såra Hedwig? Jag förstår överhuvudtaget inte syftet.

KL
Hedwig: jag ser inte riktigt samma saker som Brille. Jag ser en häst som utvecklats både i sina gångarter och i sin hela utstrålning. Du rider henne mycket mjukt och trevligt. Jag önskar er lycka på tävlingsbanorna under året.

Väldigt spännande att se en Topaaschhäst, det ser man inte så ofta! Väldigt fint ridet!

Om du vill nå ut till andra så bör du försöka lära dig konsten att ge konstruktiv kritik, för det är något du definitivt inte behärskar nu. Det är inte konstruktivt att trycka ned andra och enbart påtala brister, inbillade eller verkliga.

Om du dessutom vill slippa irriterade kommentarer så bör du undvika alla de personliga påhopp och sarkasmer som du oupphörligen utsätter andra för.

KL

Hedwig: Jag håller med b_ridutbildning om att inte se samma saker som Brille. Jag tycker hästen är jättetrevlig och har utvecklats under de här åren. Hon är rundare i överlinjen nu, mer uttrycksfull i traven och bär på det hela taget upp sig bättre. På filmen ser hon ut att tappa lite schvung och ork i öppnorna. Kanske kan man rida med lite mer tryck in i dessa och sedan endast rida några steg åt gången för att få ännu lite mer kvalitet? Filmen är väl från i somras så förmodligen har ni redan fått till det ännu bättre nu :)
Det syns att ni trivs ihop

Senast ändrad:

Jag börjar mest undra varför Hester inte rider GP på alla sina hästar, varför tränar han dem när han redan vet hur man gör. Han kan ju bara sitta upp och använda rätt muskler så går alla godkänd GP.

Klart att det handlar om att lära in. Alla hjälper måste läras in för att få exakt samma reaktion varje gång. Olika kombinationer betyder olika saker. Det är ingen kunskap hästen föds med. Visst den reagerar oftast fysiologiskt utefter förutsättningarna från hjälpen men vi vill ju styra (i ett optimalt läge) exakt hur och när det sker beroende på vad vi vill. Inlärning. Hästen ska ha lärt sig att förstå exakt hur den ska använda sin kropp. Givetvis handlar det myciket om styrka men muskelminnet finns inte där bara för att du en gång tryckte på rätt knapp.

549244_10151416630881797_1494174285_n.jpg

Åh den bilden! ;) den säger liksom allt tycker jag om varför det är lönlöst att argumentera med Brille o Co. Lång tygel är grejen och sen har resten ingen betydelse.

Hedwig, se och lär hur det EGENTLIGEN ska se ut ;)

:up:

Åh den bilden! ;) den säger liksom allt tycker jag om varför det är lönlöst att argumentera med Brille o Co. Lång tygel är grejen och sen har resten ingen betydelse.

Hedwig, se och lär hur det EGENTLIGEN ska se ut ;)

:up:

Ja speciellt när man läser kritiken från Brille till Hedwig och sen tittar på bilden på Dr deb

Den är seg, inte bara långsam. Att hon skulle ha fått "mer uttryck i traven" framgår inte heller av filmen, du kanske förleds att tro det pga den vita utrustningen på benen. Tycker du själv att du har utvecklats? Tyvärr (för din egen del - fullständigt ointressant för mig) är du lika statisk i dina händer på filmen från 2013 som på filmen från 2008. De är dessutom under långa sekvenser alldeles för höga i förhållande till hästens mun.

Om det inte har gått upp för folk innan så blev det i vart fall nu, med detta inlägg till Hedwig, helt uppenbart att du inte har ngn som helst erfarenhet av ridning på högre nivå.

Ja eller hur?:eek:

Seg i brilles värld är kanske alert och energisk för oss andra? Och tvärtom?

Tror faktiskt människan sitter och driver med alla. Brille är för mycket för att vara på riktigt.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka