Sv: ###FILMTRÅD NR 3 På våra vackra dressyrhästar ###
Duktig nr 2 wiho:
(helbror till ovan)
http://www.youtube.com/watch?v=JFG9wkDFPdg#t=40
Duktig nr 2 wiho:
(helbror till ovan)
http://www.youtube.com/watch?v=JFG9wkDFPdg#t=40
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Tack för svaret och ljudfilen.Så här säger hon: http://www.youtube.com/watch?v=r6AYgNBWSHI&feature=youtu.be
Det som händer är att han tappar koordinationen dels pga styrkebrist och dels pga att jag inte är tillräckligt skicklig i min hjälpgivning. Nybörjarproblem helt enkelt. Fick till ett par klockrena övergångar till fin passage utan taktmissar men de hamnade givetvis inte på film.
99,9% av alla som lägger in filmer behöver faktiskt inte bli sågade. De har tränare som hjälper dem att utvecklas i den takt de vill utvecklas i. De flesta är dessutom inga som tror speciellt högt om sig själva. Filmtråden är i första hand inte ett träningspass där hela internet är tränare utan en tråd för att faktiskt stötta varandra. Majoriteten är redan medveten om sina brister och jobbar med dem. De fåtal som är riktigt ute och cyklar brukar få höra det och har också i de flesta fall gjort stora kliv i rätt riktning. Något som kräver beröm.
Jag är en av de som iprincip aldrig får kritik. Men det tror jag är för att de flesta vet att jag nog kan hitta fler brister i min ridning än någon annan på buke. Helt enkelt onödigt att påtala det uppenbara.
Vad har din tränare sagt att du ska göra för att få fram nosen?
99,9% av alla som lägger in filmer behöver faktiskt inte bli sågade. De har tränare som hjälper dem att utvecklas i den takt de vill utvecklas i. De flesta är dessutom inga som tror speciellt högt om sig själva. Filmtråden är i första hand inte ett träningspass där hela internet är tränare utan en tråd för att faktiskt stötta varandra. Majoriteten är redan medveten om sina brister och jobbar med dem. De fåtal som är riktigt ute och cyklar brukar få höra det och har också i de flesta fall gjort stora kliv i rätt riktning. Något som kräver beröm.
Jag är en av de som iprincip aldrig får kritik. Men det tror jag är för att de flesta vet att jag nog kan hitta fler brister i min ridning än någon annan på buke. Helt enkelt onödigt att påtala det uppenbara.
Tack! Det är så lätt att glömma hur mycket som faktiskt hänt senaste månaderna. Jag är lite av en perfektionist och vill att allt ska vara klart för världscupen direkt
Ådi har under åren utvecklats till en fantastisk fin dressyrhäst.. kommer aldrig glömma första gången jag såg honom och dig.. å tänkte.. herregud.. dressyrsatsning? På den där traktorn
Jag tycker ni är fantastiskt kvitto på att dressyren stärker hästen och att det faktiskt GÅR att utbilda en häst högt i dressyr, få den att dansa och få bra poäng med bra och korrekt ridning även på en "vanlig" häst.
Det sistnämnda är nog mer än känga till alla yngre ryttare därute som säger att det inte går att hävda sig i dressyren om man inte har miljoner på banken.. möjligtvis är det så i J och YR svängen men satsar man långsiktigt så går det!!
Ådi är egentligen ingen fantastisk häst. Han har bara ett gott hjärta som ställer upp när jag experimenterar. Mina elever brukar ibland säga att de inte kommer att kunna komma längre än LA med sina hästar. Att deras hästar är sämre än Ådi och bla bla bla. Skitsnack säger jag då. Allt går bara man vill och vågar pröva att göra saker. Rid, rid, rid!