###FILMTRÅD NR 3 På våra vackra dressyrhästar ###

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: ###FILMTRÅD NR 3 På våra vackra dressyrhästar ###

Äsch då, om ni gick ut i MsvB4 idag skulle ni äga ändå ju :D Han är jättefin!

Tack!! Vet inte riktigt, tror vi rider division 1-lag Dalarna/Värmland/Örebro (MSVB4) och undra om inte serien börjar i mars ungefär.. Hade det funnits några MSVB2 häromkring hade vi startat typ imorgon, medan jag gärna tränar lite till innan vi går ut i B4... :D

Hur gör ni i ert distrikt? Rider alla ekipagen B4 ?

I vårt distrikt rider 2 ekipage MsvC:1 och 2 ekipage MsvB:3

Men Fio nu hör du ju till vårt distrikt. :D Här rids omgång 1-2 i MSVC:1 samt MSVB:2. Omgång 3 rids i MSVC:2 och i MSVB:4.

Trevligt! Och det ser jätteroligt ut, jag vill också träna!

Vad är det för tränare?

Ni är superfina och kommer göra briljant ifrån er i msvB4. Kolla in hur startfälten brukar se ut så kommer du fatta att ni kommer sopa mattan.;)
Jag vill inte starta samtidigt som er iaf--:cautious::D

Som vanligt ser det väldigt trevligt ut. Det är kul att se hur ni hela tiden fortsätter att utvecklats! Härligt jobbat! vilka klasser blir det för er i år?

Tack :) Tanken är att vi ska rida Int. IB och uppåt. Lövstacupen står i fokus. Men vi får se om vi ror ihop allt på tävling. Han tycker att detta jobbet är väldigt tungt och lägger över tungan för minsta lilla.

Jättekul att se hur ni arbetar, speciellt som jag själv jobbar med samma saker. Ser att du fått koll på diagonalslutorna och viktens placering. ;-) Ni har tydligen lite problem att hitta längningen i trav. Min har lätt för att länga med blir lite långsam bak så jag har övat massor på att länga korta sträckor ur öppna rakt ut ur öppnas riktning och det hjälpte mig massor. Då får man med sig bärigheten som skapas i öppnan. Din ser ju ur att bli snabb så det är olika problem med kanske är det värt ett försök, :-)

Vilka klasser planerar du att tävla i vår?

Jag rider inte alls på din nivå (Msv) men känner igen det där med tungan! Min kille har dock skickligheten att nästan aldrig lägga ut den på tävling så domarna ser det sällan. När han är riktigt igenom så försvinner tungproblemet dock. Sen så är han ändå alltid fullt ridbar och det känns aldrig i handen men jag ser den road klumpen där på vänstersidan med jämna mellanrum... Så fort kraven ökar lite och han spänner sig.

Ådi håller den på plats om han är 100% lösgjord. Räcker dock med ett steg där han spänner till eller blir lite trött så är det tomt i handen och den långa tungan vispar runt. Helt hopplöst. Ådi har haft sitt tungfel i alla år och det kommer aldrig gå att lära bort. Man lär sig rida iallafall ;)

Min har nu vid några tillfällen också börjat mixtra med tungan :( Det har bara hänt några få gånger, men nu kom de 2 ridpass på raken i vänstergaloppen där han behöver träna upp mycket styrka och lätt spänner sig.. Hoppas det inte kommer bli värre ..

Ja, tränaren kommenterade också det när vi försökte första gången :p, känns jättekonstigt dock, har ju "alltid" ridit så i slutorna så det känns som att jag tappar yttersidan helt :cautious:

Ja, hon har alltid haft svårt för det, hon har inte så mycket trav naturligt ( 6a på treårstestet), men nu har hon i alla fall börjat första att hon ska skjuta på och länga steget och inte bara springa fortare, men orken finns inte riktigt än. Men jag jobbar jättemkt med att rida längningarna ur öppna när jag rider hemma, för att "ladda upp" bakbenen lite!

Nu är jag ju inte säker på att jag har henne kvar till tävlingsäsongen, har en spekulant nu som är ganska intresserad (har provat 2 ggr + var även och tittade på träningen igår), men blir hon kvar så vill jag gärna rida lite mer MsvB! Har ju startat en MsvB:2 men snart kan vi kanske prova MsvB:3 och nu är vi kommit igång på kandaret kan jag börja kolla på MsvB:4 också :).

Så här säger hon: http://www.youtube.com/watch?v=r6AYgNBWSHI&feature=youtu.be

Det som händer är att han tappar koordinationen dels pga styrkebrist och dels pga att jag inte är tillräckligt skicklig i min hjälpgivning. Nybörjarproblem helt enkelt. Fick till ett par klockrena övergångar till fin passage utan taktmissar men de hamnade givetvis inte på film.

Ja inte är övergångarna klockrena från dag ett :D Då hade ju alla ridit världscupen ;)

Status
Stängd för vidare inlägg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka