###FILMTRÅD NR 3 På våra vackra dressyrhästar ###

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: ###FILMTRÅD NR 3 På våra vackra dressyrhästar ###

Jag tillhör dessutom skaran som fio inte kommenterar ridfilmer på, så med den definitionen är jag också ett hopplöst fall som aldrig kommer att lära mig rida ordentligt:p.
[/URL]

:laugh:

Men varför är det så viktigt för dig vad den gamla draken tycker? (Med tanke på att detta är något du tar upp då i då.)

Hon är ju bara en sur gammal ft-ryttare som gillar att hänga på dressyr...:p

Porträtt av fio--------->
c005.gif

Fiorano------->
a080.gif

Du påstår att jag har skrivit att en ft-häst inte ska se likadan ut som en dressyrhäst. Det har jag inte alls skrivit. När jag svarade på det så slingrade jag mig enligt dig. Goddagyxskaft.

Min fråga fick inget svar: hur kommer GP-hästarna in i bilden öht? Tycker du att en häst som kommit till msv som 7-åring måste ha mer hull än Cs häst i dagsläget för att kunna bli en GP-häst i framtiden eller vad?

Det är rätt naturligt att hästarna biffar på sig mer när de blir äldre pga att de vuxit färdigt. Så länge inte en häst är så tunn att kroppen tvingas börja tära på proteinerna pga att kroppsfettet redan förbränts så spelar det ingen roll för muskeluppbyggnaden. En häst bygger inte mer muskler för att den har 50 kg överflödsfett mot om den har 10 kg överflödsfett. Däremot kan ju den slimmade hästen börja tappa muskler snabbare om den blir sjuk och inte äter ordentligt (överflödsfettet tar slut snabbare). Men det gäller ju både ft-hästen och dressyrhästen.

Vi diskuterade hull, dvs fettmängd på kroppen. FT-hästar "lider" mer av att vara för tjocka än vad dressyrhästar gör. Därmed inte sagt att det är en fördel för en dressyrhäst att ha mer hull (fettmängd). Jag har skrivit det många ggr nu, har försökt förmedla det på olika sätt, förstår du nu?

Senast ändrad:

Haha det ska jag komma ihåg nästa gång du skickar i väg en film.. Ska suga tillbaka ba**emailet oxå :sneaky:

Pleeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeease stop!

Om du läser tråden igen får du svar på alla frågorna du ställer.

Haha det ska jag komma ihåg nästa gång du skickar i väg en film.. Ska suga tillbaka ba**emailet oxå :sneaky:

Pleeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeease stop!

Hahahahahaha..jag är j**vligt glad att jag lät den där bettsekvensen från Kottasträningen ligga kvar en väääldigt kort stund på youtube...:D

Får ångest bara av minnet av den 15 minuter långa utläggningen han bjöd på.

Senast ändrad:

Ja nu kan du vara jävligt glad för det, för annars hade den legat här just nu!! :devil:

Ja nu kan du vara jävligt glad för det, för annars hade den legat här just nu!! :devil:

Hahahaha..eller så hade du kunnat pm:a den till folk högt o lågt o beklagat dig över hur dååååålig jag är på att sätta på kandarkedjan..:D

Eller så kanske jag ska byta tillbaka till den där blå gubben som profilbild igen hahaha.. det hade jag faktiskt glömt, kom ihåg det nu när jag såg den.

Nej nu ska jag fortsätta flytta.. hörs om en vecka då jag kopplat in min dator!!

:laugh:

Men varför är det så viktigt för dig vad den gamla draken tycker? (Med tanke på att detta är något du tar upp då i då.)

Hon är ju bara en sur gammal ft-ryttare som gillar att hänga på dressyr...:p

Porträtt av fio--------->
c005.gif

Fiorano------->
a080.gif

Om fios åsikt hade varit så himla viktig för mig hade jag slutat lägga in filmer öht;). Men jag tog upp det mest som jämförelse på det Flippeti nämnde om att en del bara får positiv feedback och andra mest negativ.

Så lättskrämd är jag (uppenbarligen) inte och inte heller känner jag att jag är ett hopplöst fall. Tycker själv att jag rider bra mycket bättre nu än bara för ett par år sen, även om det såklart finns massor som kan bli bättre:).

Fast kantig ska väl ändå inte en dressyrhäst vara?

Det har jag aldrig sagt:), sa bara vad jag tyckte hur denna häst såg ut att vara i sin kropp. Och man kan väl rida dressyr på alla hästtyper mig veterligen?

Sedan kan jag hålla med om att hästen på bilden nog allt skulle kunna bygga lite mer muskler.
Muskler kan man aldirg få för mkt av(säger en kroppsbyggare):d:D

kl
uppenbarligen klarar sig Cashmirs häst ypperligt fint och presterar och mår bra på topp, där den utklassar de flestas hästar i MSV och den lär klara sig ypperligt bra i svår dessutom hur den än anses se ut i exakta kilon enligt bukefalos.

förstår inte riktigt debatten som pågår eller syftet öht haha. Den är svin fin och det är ju dels hur fin den är i sig, och utöver det hur fint den matchas och hålls under sin ägare vilket väl känns rätt stadigt allmänt i fråga om framgångarna och välmåendet hos hästen under ägaren som nu är den som tagit fram den sen några år.

Det är väl ingen som förnekar varken hästens välmående, förmåga, resultat eller ryttarens matchning? Eftersom alt det är bra, får man då inte lov att reflektera över att man tycker hästen ser lite tunn ut? Och isf, när får man säga att en häst ser tunn ut?

det får man säga närsomhelst, när det verkligen verkar finnas befog bakom. blir lite trött liksom bara. fattar inte öht att folk ens orkar hålla på när vi pratar extremt välmående fina hästar som vi gör här, i alla sammanhang inkl hull i sig. vad är syftet liksom? suck. hade du tyckt det varit relevant om ngn kommenterade att ngn av dina ponnyer typ behövde gå ner eller upp ca 10 kg?

Hade nån sagt att mina ponnier behöver gå ner i vikt har dom ju bara helt rätt:D. Dom ÄR för tjocka. Men jag är helt inkapabel att banta djur:o.

ja men dåså. dessutom är ju detta som flera inflikat filmtråden så jag blir trött.

Hej! Bryter av diskussionen med en liten filmsnutt :p

Här jag tillsammans med min 6 åring. Jag köpte honom för typ 10 månader sedan och har sedan dess jobbat på att göra honom till dressyrhäst från den hopphäst han tidigare var. Själv har jag inte heller ridit dressyr så länge, var väll typ 1 år sedan jag sadlade om från att ha varit en galen hoppryttare;)

Här är iaf filmen: https://www.youtube.com/watch?v=_Uj2nU_Y2-A

Be kind:d

otroligt fint ekipage. är den bara 6 år med hopp bakgrund? fin verkligen....

Stort tack för fina ord! Japp 6 år e. Carland- Cortez och gick 120 som 5 åring tror jag.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka