###FILMTRÅD NR 3 På våra vackra dressyrhästar ###

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: ###FILMTRÅD NR 3 På våra vackra dressyrhästar ###

Han är jättefin och ni utvecklas hela tiden. Men jag hller med fio om att han ser för tunn ut. Uppställda bilden är väl typ två månader gammal?

På vilket sätt ser han för tunn ut? Hur ser du det med schabrak och sadel?

Han har varit mycket kralligare i hela överlinjen innan. Haft mera hals och rumpa.

Ja, men det betyder väl inte att han är för tunn nu? Orkar han det han ska och har rätta musklerna så är han väl inte för tunn. Däremot är ju många dressyrhästar för runda och då inte bara muskler.

Men inte ska en häst tappa nacke och rumpa? Jaja, hursom tycker jag hästen ser tunn ut.

Fläsk sätter sig över hela kroppen så sälvklart minskar rumpa och hals om vikten minskar. Jag tänkte dock inte alls på det när jag såg filmen och tycker han ser skitsnygg ut!

Han är en ädel och högbent häst och slimmad passar han verkligen i!
Man ser liksom "sexpacket" på honom :)

Han har varit mycket kralligare i hela överlinjen innan. Haft mera hals och rumpa.

På vilket sätt menar du att det är så stor skillnad på överlinjen dessa bilder? Enda tillfället han har varit lite "krallig" var under grästiderna juni-juli, övriga månader är väldigt svåra att få denna häst rund i kroppen.

4 månader sedan:
pic_51fb3a059606ee5aca744e5e.jpg

3 månader sedan:
klinik_524192dd9606ee3a4569ac44.jpg

Dagsfärsk:
ny1_5298fc8e9606ee237a051c78.jpg

Kollade på era filmer och tex den filmen där ni gör era första byten tycker iaf jag att han har mer ass. Jag säger inte att han är mager. Men för min smak för slimmad;).

Jag ska nog utveckla lite.. jag som ft.ryttare är verkligen inte emot slimmade hästar. Dock anser jag inte att en dressyrhäst ska se ut som en ft häst då en dressyrhäst är en bodybuilder. Jag tycker inte Danny är för tunn men jag tycker han har tappat mkt överlinje..därför frågade jag om det var medvetet? Jag har dock aldrig någonsin sett en dressyrhäst vara så slimmad... möjligtvis den där som Kristian von K red för evigheter sedan fast det var ju en massa snack runt den jämt..

Jag tycker att han ser superfin ut! Jag föredrar helt klart dressyrhästar som ser ut på det här viset.
Är så himla trött på överutfodrade djur, där ägarna kallar dom "runda och fina".

Man luras av hans kantiga kroppsform. Denna är ingen nordis röv om mans äger som så:)
Kan inte gämföras med en sådan rumpa som är rund och go.

Detta är en sporthäst slimmad i kroppen och alla gillar inte denna typ av hästextriör,
Mitt förra hbl såg ut såhär typ stor kantig när han var i slimmad utförande, han var klart finast med typ 30 kilo övervikt enligt mig!

Fast kantig ska väl ändå inte en dressyrhäst vara?

Delvis knapplån.
Men jisses vad det hackas. Avundsjuka? Cashmirs är ju jättefin, kantig är väl ändå att ta i. Visst kunde han ha mer hull på kroppen men jag har för mig att Cashmir själv sagt att han är lite svår att hålla hullet på. Jättefin häst verkligen och du rider fint Cashmir!

Vissa här inne säger knappt ingen något negativt till trots att t ex 2åringar rids inspända och ihoptryckta, medan andra skulle få supermycket kritik om liknande bilder lades ut.

Nej jag är inte avis på Cashmir. Är alldeles utmärkt nöjd med mina tjocka ponnier. Men jag hade velat se hennes häst betydligt rundare och kralligare i kroppen. Men det är uppenbarligt tycke och smak. Samtidigt kan jag iofs tycka att den hästen är så himla välriden och kommit så långt i samlingsarbetet att det borde vara mer musklad.

...ska vi också anta att du med samma logik är avundsjuk på Victovies fina tvååring med tanke på din illa dolda passiva aggresivitet kring bilderna med goguen på den?

Det är bara niela här inne som säger att hästen är kantig och fiorano som tycker han är lite tunn..alla säger att ekipaget är jättefint ..är det att hacka?

Han är fantastisk! Jag är verkligen så himla imponerad över er två och även om det ibland är med lite bitterhet (eftersom jag själv inte har varken tid eller möjlighet att träna så mycket) så följer jag er noga och inspireras massor! Ni är jätte fina och jobbar på så himla fint! Tycker det är så fantastiskt också att du behåller honom trots att alla ropar sälj! Med rätt träning så tar DU den där hästen hur långt som helst, så varför skulle någon annan göra det?
Visa dem nu!

Hur kan du inte vara avundsjuk!? Jag hade snudd på huggit av min högra hand (om det inte blivit så knepigt att rida då) för att få en så fin häst och rida så bra som F gör! ;)

Status
Stängd för vidare inlägg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka