###FILMTRÅD NR 3 På våra vackra dressyrhästar ###

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: ###FILMTRÅD NR 3 På våra vackra dressyrhästar ###

Men stor SUCK på dig . Starta en egen hovtråd så kan det diskuteras där vad du vill få sagt istället för att i alla trådar oavsett ämne tjata om samma kommentar gång på gång .

Men stor SUCK på dig . Starta en egen hovtråd så kan det diskuteras där vad du vill få sagt istället för att i alla trådar oavsett ämne tjata om samma kommentar gång på gång .

Ledsen att jag gör dig trött men mitt inlägg var menat som ett svar på din klagovisa om "på bogarna de lux" och bristande medvetenhet. Det är som jag ser det högst orättvist att beskylla ryttare för både det ena och det andra när det finns en helt annan förklaring till hästars brist på bärighet och balans. Svårt för mig kanske att inse att ämnet är för tungt för att vara intressant. MVH

Har tittat på din film men är osäker på vad du vill säga med den, menar du att du vill ha en kommentar?

Det här är filmtråden för dressyrhästarna och det står kl i början av ii-ssa's inlägg.

Frågan är väl vad du vill med dina inlägg och inte vad folk som använder tråden i sitt rätta syfte vill med sina inlägg? :confused:

Nej ditt ämne blir bara tungt i fråga om hur du oavsett ämne eller situation postar samma inlägg !

Jag har adresserat hur väldigt många ryttare missbedömer/missförstår komplexiteten i fråga om nyanser i ridning utifrån kompetens och uppfattning om vad som verkligen avser en bra grundläggande arbetsform .

Din åsikt att hovarna skulle förklara och lösa hur illa många rider i sig blir absurt om du avser att allt i fråga om hur hästar jobbar under vilken ryttare som helst oavsett given situation , handlar om deras hov vinklar .

Det har öht inget med din rabiata ursäkta , upprepelse om hov vinklar att göra . Sorry !

Senast ändrad:

Kanske det är fler som missförstår/missbedömer komplexiteten kring hästars FÖRMÅGA att uppnå en grundläggande arbetsform...
Att något som hindrar hästar fysiskt och dessutom orsakar hov-ben och ledskador, och dessutom enkelt kan justeras, borde väl vara av stort intresse eller väcka nyfikenhet.... Lovar att lämna tråden nu! MVH

Söt häst som jobbar på, men du hamnar lite till vänster i sadeln. Och upp med blicken! Du är duktig att rida olika hästar!

Ser spännande ut! Vad är bandet gjort av? Är det nåt speciellt utvecklat för just det ändamålet? Blev hästen störd av det i början? Är bara nyfiken, tänker inte heller hitta på några konstigheter på eget bevåg ;)

Googla "Equiband". Vet inte om det är exakt ett sånt som används iofs, men samma konstruktion och poäng:).

En vanlig elastisk benlinda är det som jag knytit i sadelgjorden. Billigt och enkelt ;)
Konfunderad var han men verkade aldrig störd. Kändes direkt hur han var tvungen att ta i mer. Däremot blev han redigt förbannad när han skulle gå med den och kandaret, för att sedan efter en stund bli väldigt fin. :D

hahah de tog ca halva filmen innan jag insåg att det var en linda som var runt baken.
Tyckte de såg ut som kantband på ett svart ländtäcke först:D

Galet fint ridet:)

Han är ju superfin..men han går mer mot att se ut som en fälttävlanshäst i kroppen? Är det medvetet att ha honom så slimmad?

Du är verkligen skitduktig och rider honom så fint. Vilken häst du har!:d

Han är väldigt lätt i modellen... Inget jag hade velat ändra på heller, dressyrhästarna är inte lika tunga som förr.. ;) Tycker inte att han är tunn.

klippt2_kopiera_524b091ce087c37b9fe56584.jpg

Jag blir glad över att för en gångs skull inte se ett tjockis till dressyrhäst som ser "maffig" ut. Han är skitläcker :)

Jag reagerade bara på att han har blivit mkt mer slimmad och tappat sin hals och nacke.. men han kanske var mkt fetare innan ? Tänker på bilderna från början.

Jag vet att dressyrhästarna var tyngre förr men det var inte riktigt det jag syftade på.

Senast ändrad:
Status
Stängd för vidare inlägg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka