***FILMTRÅD NR 2 på våra vackra dressyrhästar***

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: ***FILMTRÅD NR 2 på våra vackra dressyrhästar***

Jättetrevlig! Och söt! Fenestra kunde inte se dina :( troligen pga mobilen..

Japp den är beställd och betald. Enl åf så ska den vara lev klar den 12/2 ska bli sååå spännande!!:bump:

KL

Här kommer en film från dagens träning. Oklippt (mer än att jag satt ihop 2 separata klipp) så det är komplett med missar och allt ;) och har inte tagit bort ljudet så tränarens kommentarer hörs -och det tycker jag är skitbra (framförallt för mig själv) nu kan jag ju se hur det faktiskt ser ut och koppla till kommentarerna och känslan från passet....
Idag var han iallafall en riktigt duktig kille som har gått framåt sedan sist :laugh: :love: Kan tillägga att vi inte ridit för tränare sedan slutet av oktober...

http://youtu.be/2trkCRZWNGg

Hade tänkt filma lilla röda med sen när jag red hemma, men hon var så busig idag att jag inte ville ha det på film :devil: övertaggad och passade på att vara "rädd" för något som lät bakom sargen vilket gjorde att vi var mer i luften än på marken, och de stunder vi hade markkontakt gick det i 200 :angel:

*KL

Drygt 1½ minut film från förra helgens rosa sadellösa pass med Ninya:

http://www.youtube.com/watch?v=Rk574kv0AAI&feature=youtu.be

Min kompis filmade väldigt korta snuttar, jag har inte klippt något själv förutom att sätta ihop alla korta klipp (där det gick att se något), det är alltså inte jag som klippt massa medvetet ;) Överlag kändes det passet väldigt trevligt. Hon var lite väl på, men totalt sett kändes det i alla fall bra för att vara oss! :)

Du är flitig Miedo! Det har hänt mycket sedan du började visa filmer! :bow:

Efter dagens pass insåg jag att jag behövde nog en spark i röven. Ådi har haft det lite för bra... Han har mest gått med junioren, även om jag tränat dem varje pass så blir det ju inte mer än på Msv C-B nivå. Jag har mest ridit i skogen och hoppat Ådi under senaste månaden. Ett par rikiga dressyrpass är allt. Det fick jag betala för idag när kameran åkte fram... Det krävs lite mer lydighet från hästen när man ska göra rikigta krumelurer ;) Och ryttaren ska ha mer ridning i baken än unghästar och "renoverings projekt". Fy på mig!!
Nåja jag har ju något att jämföra med framöver. Men det är fruktansvärt trångt att få plats med Int. I-saxen i ett ridhus på bara 55 m :angel:

Lät bonusen på en arg Ådi slinka med också, han hatar spö men det får fram lite extra kraft till passagen så han får gott gå med det ett par minuter ibland. Han är nöjd bara han fått säga sitt om den först :D

http://www.youtube.com/watch?v=J_Np7VLCbYM&feature=youtu.be

Film nr 2 tycker jag ser klart bättre ut. Inte lika forcerat och det ser ut som att både du och hästen kommer både till ro och arbete bättre :) Fin häst och jag tycker du rider trevligt :) På den första filmen tycker jag att både du och hästen blir lite "yviga", men på film nr 2 som sagt, trevligare! Vad är det för häst?

KL

Här kommer en film från dagens träning. Oklippt (mer än att jag satt ihop 2 separata klipp) så det är komplett med missar och allt ;) och har inte tagit bort ljudet så tränarens kommentarer hörs -och det tycker jag är skitbra (framförallt för mig själv) nu kan jag ju se hur det faktiskt ser ut och koppla till kommentarerna och känslan från passet....

Tycker också det är super när man får höra tränarens kommentarer, tummen upp på det!! Fin häst också, hur gammal är den?

Syns att pålle kanske inte tränat just de musklerna på ett tag (ryttaren också för den delen ;)), men säger som föregående talare - vad duktiga ni är! Inspirerande. :) Har ju följt er här ett tag, kul att följa er utveckling!

Tack! Idag var det stooor skilland, han var en riktig dröm! :love: Men då var givetvis inte kameran med... Får filma om några dagar igen! :D

Verkligen ett fint ekipage :) Mycket välriden och lydig, om än lite ringrostig kanske. Den ser inte så stor ut..? :d Eller är du lång? :)

Tack!
Vi är båda två ca 164 cm över havet :D Perfekt storlek tycker jag!

Ja verkligen! Jag är själv förtjust i lite mindre hästar fastän jag är 170 :) Det ska vara lagom fallhöjd så man inte slår halvt ihjäl sig ;)

Här kommer en film från träningen förra veckan. Hade tänkt att klippa och klistra lite men orkade inte så nu får ni se en helt oklippt verision och det är inte alltid vackert i mina ögon. :o

Det vi tränar på är först att kunna stå still och det hatar min häst!! Jag tränar på det varje pass men ändå ska han hålla på att fippla, dra i tyglarna etc, suck.. Han vet så väl att han inte får gå förrän han står helt still men ändå är det såå svårt.. Sedan så hamnar han lite bakom skänkel för att jag upplever honom som så het så då fuskar jag..:angel:

Sedan så gjorde vi tempoväxlingar i öppna och sluta för att få igenom en ordentlig böjning i bålen som vi tydligen också har fuskat med.:o
Jag rider ju mest på raka spår då vi har haft problem med framfötterna på honom och därigenom så har jag inte lyckats få en ärlig böjning i bålen på honom. Detta är den första träningen sedan april förra året pga hovbölder i somras och jag har väl omedvetet fuskat lite.:cool:

Jaja håll tillgodo.;)

Träning i höger varv

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Ridning Hej! Finns säkert fler än jag som har hoppstammad men mest rider dressyr . Jag är inte så avancerad , msv:c/b. Tittar nu på lite olika...
Svar
7
· Visningar
1 080
Senast: Fiorano
·
Fritid Så klart vi behöver en ny tråd för oss Virkning, Stickning, Nålbindning.
35 36 37
Svar
726
· Visningar
48 708
Övr. Grenar Hej! Om tre veckor jag jag göra min första ”tävling” eller aa de är en pay and jump Jag har iallafall aldrig gjort något liknande...
Svar
4
· Visningar
2 084
Senast: Freazer
·
Hästmänniskan Hej! Jag är ny på denna sida, vet inte om den fortfarande används eller om jag är på rätt plats, ber om ursäkt för de! Jag måste lätta...
Svar
13
· Visningar
3 350
Senast: super
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama