***FILMTRÅD NR 2 på våra vackra dressyrhästar***

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: ***FILMTRÅD NR 2 på våra vackra dressyrhästar***

Vi önskar alla att vi var duktigare;). Snälla ta inte diskussionen kring filmen som påhopp, för det är det inte! Nu förstår jag bättre ert tänk-vi gör helt enkelt tvärtom varandra. Jag tar ner tempot först och accepterar att hästen blir bakom lod (tro mig-jag har inget i handen och hon släpper bettet), men rider inte framåt förrän takten och tempot sitter-och då får jag även fram näsan. Ert tänk är då tvärtom-först ska näsan vara framme och sen tar ni ner tempot.

Som du säger bär många vägar till Rom och jag säger inte att det finns en särskild väg som är bättre än en annan:).

Så har jag och rider fortfarande min TP och det finns inget annat sätt för mig än det du beskriver. Man kanske får prova sig fram helt enkelt till ngt som funkar :)

Så här ser det ut när jag klickar på länken

film_zps35d472db.png

det ska ju synas eftersom det är olistat och du har länken.. vet inte vad som felar då men det är inte så mycket att se på ändå :P

Lite kul att flera sagt att dom ser men ingen kommenterar :D

Var sån dålig kvalitet :D

Hästen gapar extremt mycket vilket jag reagera på och sen såg det mest ut som att du värmde upp eller travade av hästen på långa tyglar. Inget vidare "arbete" att kommentera :)

Tycker den ser avslappnad ut, bortsett från gapandet. Vet du varför den gapar så? :) Ni passar varandra bra! Vad är det för häst? :)

Var sån dålig kvalitet :D

Hästen gapar extremt mycket vilket jag reagera på och sen såg det mest ut som att du värmde upp eller travade av hästen på långa tyglar. Inget vidare "arbete" att kommentera :)

ja det är dåligt ljus så då blir det kasst :/
tror att det är i slutet av ridpasset dessa filmer är fast det är inte på lång tygel jag rider utan så som jag brukar. lång tygel är att hålla längst ut för mig

Tycker den ser avslappnad ut, bortsett från gapandet. Vet du varför den gapar så? :) Ni passar varandra bra! Vad är det för häst? :)

Japp det vet jag. Han är sned i munnen (så på ena sidan så är en tand i underkäken ensam och på andra sidan är det en övertand ensam)
Så bett ligger aldrig helt bra på honom men han verkar inte bry sig mera än att han gapar/tuggar sådär. Rida utan bett är ingen hit på honom dock :P

Jag har haft honom i snart 14 år och han varit likadan hela tiden. Han hade även när jag köpte honom bett i storlek 13,5 och han var 7 år när jag köpte honom och alltså inkörd och inlärd på stora bett.
Han har numera 10,5 och 9,5 i betten.

Det är en varmblodig travare på 21 år

ja det är dåligt ljus så då blir det kasst :/
tror att det är i slutet av ridpasset dessa filmer är fast det är inte på lång tygel jag rider utan så som jag brukar. lång tygel är att hålla längst ut för mig

Ok. Då har jag inte så mycket att säga då jag rider mer med kontakt i munnen och en ordentlig form med lite mera krav på hästen. Ser väldigt mjukt och trevligt ut annars.

Okej, anade att det fanns orsak :) För att vara 21 tycker jag den ser mycket fin ut. Grattis till lång vänskap :)

Jag e för snäll o slapp :P jag vet att jag borde rida på mera ordentligt men vi har mest kul ihop. Vi tävlar inte

kl

Debut i tråden för mig och min dressyrtant. Filmen är dock från i somras men hade varit kul att få höra lite kommentarer, bra och dåliga, ändå! :) Min häst är ett sto e: Gold Löwe - Geronimo, och är just nu ute på foder men förväntas komma hem igen i sommar! :D

Dagen då filmen gjordes var hon lite matt, men det blir bättre i slutet där man kan se lite mer av hennes verkliga kapacitet ;)

http://youtu.be/eL8i7fFT1kY

Fin häst ! Goldlöwe ? Hur gammal är hon ?
Jättefin häst det syns gällande inställning och temperament ! Du rider fint också !
Hade dock velat se att hästen kommer till ro och verkligen
Har släppt upp dig på ryggen och därmed arbetar . Hon springer rätt mkt även
Om honr lydig , och eventuella gångarter kommer inte fram då hon inte släpper sin rygg .

Tack! Hon är 16 år så hon börjar bli en mogen dam. ;)

Kul att du säger så ang temperamentet, för det stämmer verkligen. En snällare och mer ödmjuk häst får man leta efter! Håller med dig ang det där med ryggen också. Jag kan tycka att det är mer påtagligt i den här filmen då hon var matt och betydligt mer "tungriden" än vanligt. Kommer ej ihåg exakt varför det var så, men tror bara att vi båda hade en trött dag ;)

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Ridning Hej! Finns säkert fler än jag som har hoppstammad men mest rider dressyr . Jag är inte så avancerad , msv:c/b. Tittar nu på lite olika...
Svar
7
· Visningar
1 080
Senast: Fiorano
·
Fritid Så klart vi behöver en ny tråd för oss Virkning, Stickning, Nålbindning.
35 36 37
Svar
726
· Visningar
48 710
Övr. Grenar Hej! Om tre veckor jag jag göra min första ”tävling” eller aa de är en pay and jump Jag har iallafall aldrig gjort något liknande...
Svar
4
· Visningar
2 084
Senast: Freazer
·
Hästmänniskan Hej! Jag är ny på denna sida, vet inte om den fortfarande används eller om jag är på rätt plats, ber om ursäkt för de! Jag måste lätta...
Svar
13
· Visningar
3 350
Senast: super
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama