Film - Världens varg?

lady_vip

Trådstartare
Denna filmen ska tydligen (jag har inte sett den) vara väldigt utbildande. Är det någon som har sett den? Någon som vet var den kan finnas, för jag har trots massa letande inte hittat filmen någonstans.

Eller kanske någon som har tips på en annan bra dokumentär om vargar där en viss jämförelse med hundar görs? Inte nåt romantiserande om hybridavel helst....

Är det främst naturliga vargar du är intresserad av, eller just jämförelsen med hund? Family Dog Project gjorde ju en studie med vargvalpar vs hundvalpar uppfödda av människor som jag tycker är intressant. Tyvärr inte någon hel dokumentär så vitt jag vet, men jag har sett klipp från det i alla fall... Om det är intressant bör det gå att hitta via deras hemsida. (Kan inte kolla själv just nu, saker vill sig inte. :cautious:)

Denna filmen ska tydligen (jag har inte sett den) vara väldigt utbildande. Är det någon som har sett den? Någon som vet var den kan finnas, för jag har trots massa letande inte hittat filmen någonstans.

Eller kanske någon som har tips på en annan bra dokumentär om vargar där en viss jämförelse med hundar görs? Inte nåt romantiserande om hybridavel helst....

Kanske inte så mycket till tips men den verkar ha funnits ute på tradera tidigare i höst och kostat under 50-lappen så håll lite utkik där! Kan tänka mig att diverse bokantikvariat som även tar in film/cd kanske har den i sina gömmor.
För så små pengar kan det kanske vara värt att köpa den för att själv ta reda på hur bra den är i utbildningssyfte. :)

Är det främst naturliga vargar du är intresserad av, eller just jämförelsen med hund? Family Dog Project gjorde ju en studie med vargvalpar vs hundvalpar uppfödda av människor som jag tycker är intressant. Tyvärr inte någon hel dokumentär så vitt jag vet, men jag har sett klipp från det i alla fall... Om det är intressant bör det gå att hitta via deras hemsida. (Kan inte kolla själv just nu, saker vill sig inte. :cautious:)
Jag tror att Världens varg handlar om hur vargar lever, allt från flocken till hur deras matsmältning funkar och var de finns vilt. Så gärna något liknande.
Ditt tips verkar intressant!

Liknande trådar

Hundträning Hej! Hur börjar ni träna in att vänja hunden sitta uppbunden vid ett träd tex. vid patrullträning (hemvärnet) eller vid sök, eller...
Svar
9
· Visningar
699
Senast: Masse
·
Hundavel & Ras Vi är hundlösa för första gången på typ 22 år, bortsett från ett glapp på några månader för 13 år sedan och det är så tomt och sorgligt... 2 3
Svar
55
· Visningar
4 686
Hundavel & Ras Förlåt för ännu en hundrastråd🙈 En kompis till mig letar lämplig hundras och har frågat mig vad jag tror. Och även om jag tycker jag har... 2 3 4
Svar
73
· Visningar
7 067
Senast: Tiger tok
·
Övr. Hund Hej, Vill kanske mest skriva av mig eller få lite tips kanske! Min kille är snart 1 år. Jag tycker vi har god kommunikation för det...
Svar
9
· Visningar
1 148
Senast: inverterad
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka