Film i fölningstider

M

missapril

Väntar du ditt första föl? Har du inte sett en fölning tidigare? Jag har filmat hela ¨Tjejens¨ fölning 2008 som du/ni kan kolla på och se hur det ser ut när allt går som det ska!:banana: Filmsnutten är ca 7 minuter lång. Skriv gärna vad ni har för tankar då ni sett filmen... Jag tyckte att det tog LÅNG tid innan fölets huvud kom fram så jag trodde att jag skulle få hjälpa till. Men i verkligheten,nu när man kollar på filmen så tog det inte så lång tid...:rofl: Så spana in denna länk: http://www.123minsida.se/painthorses/13617953

Sv: Film i fölningstider

helt underbart häfftigt... :) det är något riktigt speciellt att få vara med om sånna här grejer.. ;)

Roligt att se en film!
Det kändes läänge innan huvudet kom ut, nästan så jag ville hjälpa till...:crazy:
Vet inte hur lång tid det ska ta. När min fölade senast så såg jag hovarna kl 00.00 och 00.03 var han ute.

Coolt! :D Min pojkvän kom in precis när hingsten kom ut.. "Varför vill man se nåt sånt?! Det är ju bara äckligt!!" :D

Men det kändes som en evighet innan han kom ut. Grattis!

Roligt att se en film!
Det kändes läänge innan huvudet kom ut, nästan så jag ville hjälpa till...:crazy:
Vet inte hur lång tid det ska ta. När min fölade senast så såg jag hovarna kl 00.00 och 00.03 var han ute.

Jag håller med dig eva men när mina ston fölat och huvudet börjat sticka fram har jag alltid tagit i benen på fölet och dragit försiktigt med hennes värkar så dom inte har behövt kämpa så mkt. Sen har jag alltid öppnat fosterhinnan vi fölets nos när hela fölis är ute. Me är så fruktansvärt spännande varje gång och roligt.

:D Det är med glädje som Tjejen ultraljudades i fredags. Hon var då 47 dygn gången och allt såg bra ut! Tyvärr så fick de u-ljuda henne på Ultuna där hon befinner sig sedan i onsdags pga käkfraktur... Inte så kul ska ni veta så jag håller tummarna att allt ska gå bra och att det inte är en öppenfraktur. Hur går det för alla andra som har betäckt sina ston???

Liknande trådar

Foder & Strö Hej! Nu behöver jag lite input från er. Det är lång läsning och jag förstår om ni inte orkar läsa 😅 Jag vill vara tydlig från början med...
2
Svar
21
· Visningar
2 823
Hästmänniskan Jag behöver hjälp! Det är en lång text men om någon orkar läsa och ge mig lite stöttning så skulle det uppskattas enormt! För er...
2
Svar
28
· Visningar
3 812
Senast: Lavinia
·
Ekonomi & Juridik Hej! Någon som var lite koll på hur jag kan gå tillväga i min situation. Långt inlägg men tyvärr nödvändigt för att förklara hela...
2 3
Svar
57
· Visningar
11 641
L
  • Artikel Artikel
Dagbok Varning att dethär är om känsliga saker så kanske är jobbigt för endel att läsa om. Men jag vill bara berätta om det men jag vet inte...
2 3
Svar
46
· Visningar
6 441
Senast: Motacilla
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Valp 2025
  • Guldfasanerna