Film från buspromenaden idag!

Sv: Film från buspromenaden idag!

Hoppetossan är en blandis av schäfer/bc o isländsk fårhund o hon är nu ett tonårsmonster på ett år o åtta månader..!

Jättesöt är hon din Zelda !!:love:
Hennes skutt påminner mycket om skutten min bus brukar göra, men så har han ju två av hennes tre raser i sig:D
Han är 75% schäfer och 25% bordercollie.
Vill någon sig på att gissa hans ålder:angel:

Djurenbla027.jpg

Vilken stilig herre du har!:love:

Hmm...svårbedömd ålder... Han skulle kunna vara äldre - ser lite gråaktig ut runt munnen...men samtidigt skulle han lika gärna kunna vara en unghund eftersom han ser så fräsch o fin ut!

Förmodligen..! :p Det var så typiskt, för hon studsade omkring som en rodeohäst o gjorde långa "bakbenshopp" jättelänge innan jag fattade att jag skulle plocka fram kameran... Fick bara med ett litet "rus med hopp"..:smirk:

Folk brukar bli förvånade när jag talar om hans ålder. Han blir 8år i mars:bump: Men det vet han nog inte om själv:angel:
Han anser nog själv att han är en treåring !!
Men han är helt underbar ändå. Har bara haft han sen i juni, men känt honom i 2.5år. När jag först träffade honom var han ganska stressad och kopplade aldrig riktigt av, sen när jag tog över honom fick han mycket mer motion och fick lära sig några tricks så även hjärnan fick arbeta lite. Idag är han en helt annan hund. Pigg och sprallig är han så klart, men samtidigt är han mer harmonisk och kan verkligen koppla av:p Och till sommaren ska vi få en ny bebis:love:

åå va kul å se henne röra på sej å inte bara på kort :D älskar verkligen Zelda på bild ;) Men nu blev jag ännu mer förälskad :love: gud så söt hon är!! :love:

Minerva skrev:
åå va kul å se henne röra på sej å inte bara på kort :D älskar verkligen Zelda på bild ;) Men nu blev jag ännu mer förälskad :love: gud så söt hon är!! :love:

:o *både Zelda o matte rodnar av de söta orden* :p

Stilig äldre herre alltså! Skönt att han mår bättre nu! Hur kommer det sig att förra ägaren valde att omplacera honom?

Hans förra ägare är mina svärföräldrar. De fick inte tid över till honom plus att de flyttade till en liten etta mitt i stan:crazy:
Så han fick följa med oss när vi flyttade till nya lägenheten. Det roliga är att trots att han känt dem i hela sitt liv så struntar han i dem, det är bara matte som gäller;) Han har plötsligt blivit en enmanshund:D Personligen fattar jag inte ens varför de skaffade hund överhuvudtaget:confused: Han har inte blivit speciellt uppfostrad, ingen har sagt ifrån åt honom på skarpen och han har fått alldeles för lite motion. Det är konstigt egentligen att han hållit sig så fin som han gjort. Fast han har gått upp nåt kilo sen han kom till mig men det är enbart muskler:banana:

Vad roligt att det går så bra för er och att han tyr sig till dig nu! Lycka till i fortsättningen!:) :) :)

Liknande trådar

Övr. Hund Hej Min Corgi gick bort för ca 3år sedan och saknar en hund i mitt liv Bor på landet med barn 5,9,11 varannan vecka och några katter som...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
2 763
R
Hundträning Min mamma ska kanske skaffa en hund valp ❤️ Och isåfall kommer min hund vara ungefär 1,5-2 år när den kommer. Han är en väldigt glad...
Svar
14
· Visningar
1 170
Senast: Raderad medlem 149524
·
Hundhälsa 2018 tog jag lite hastigt och lustigt emot en liten omplacering som for illa i dåvarande hem. Hunden var och är trots det relativt glad...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
4 657
Senast: Tonto
·
R
Övr. Hund Dethär är kanske en dum och pinsam fråga. Och jag känner mig redan o kunnig och som en dålig matte för att det hände och för att jag...
Svar
13
· Visningar
1 086
Senast: Red_Chili
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama