Fillisstigbyglar?

pinky

Trådstartare
Vad menas med fillisstigbyglar? Är det ett märke från början, eller nån speciell konstruktion?

Globus har både sneda, rostfria och i mässing och alla kallas för fillis. Har sett dem i många kataloger och butiker, men de kan tydligen se ut nästan precis hur som helst.

Nån som kan reda ut åt mig? :confused:

Fillis-stigbyglar är helt vanliga stigbyglar av den typen som brukar ha vitt stigbygelgummi. De heter så på engelska.

Sneda stigbyglar heter inte Fillis-stigbyglar, de heter offset stirrups på engelska.

Jag har uppfattat det som så att fillisstigbyglar har 'tjock botten'. Om du tittar på globus sida ser du att de har olika sorters stigbygelgummi, de för 'tjock botten' heter fillis.

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag behöver få läsa om hur andra haft det när de diagnostiserats med förtjockad slemhinna. Så hjälp mig, snälla. Jag var på gyn (fr o m...
Svar
2
· Visningar
823
Senast: malumbub
·
Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad...
3 4 5
Svar
86
· Visningar
13 260
Senast: lizzie
·
Hundhälsa Holländsk Herdehund på nyss fyllda 1år, började med att jag en dag (14nov) tyckte han såg halt/rörelsestörning på morgon rastningen...
Svar
3
· Visningar
1 057
V
Hundavel & Ras Hej! Planen är att köpa en valp men jag är inte helt säker på ras eller uppfödare/föräldradjur än. Haft finsk lapphund tidigare. Är ute...
4 5 6
Svar
100
· Visningar
11 051
Senast: valpköpare
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Stor enkel hundras med lagom driv
  • Valp 2025