Jag har bara träffat en Fila, den bodde i tättbebyggt område.... Dom gick promenader på tider när folk sov eller inte var hemma, träffade dom någon vara det bara surra hunden runt ett träd och hoppas att kopplet höll. Hunden kunde inte heller var ute ensam på deras lilla tomt. Dom hade barn, och när barnen tog hem kompisar fick dom ha hunden instängd. Jag gick en hundinstruktörsutbildning och skulle ha projekthundar och dom kontaktade mig. Det första jag såg på hunden var att den knappt kunde gå, 85 kilo hund, jag lovar att den inte ens hade E höfter....frågade om dom hade röntgat, men det hade dom inte. Mötte en hund som förmodligen hade riktigt ont. Han släppte in mig på tomten, men jag fick hela tiden vända mig i från hunden, droppa gott godis och absolut inte göra några hastiga rörelser, så var det när vi satt inne och pratade också. Mot slutet kunde jag dock snegla mot hunden och faktiskt klappa lite på honom. Dom åkte sedan till veterinären, och på deras inrådan fick han somna in.