Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Det går utmärkt att hitta den på nätet redan nu är förvånad att filmen dragit in storkovan på biograferna faktiskt utifrån hur tunn litteratur böckerna är och att folk skulle vallfärda till biograferna publikt utifrån det .Det har varit jätteintressant att läsa alla olika tankar och synpunkter om filmen. Jag skulle kunna tänka mig att se den för att bilda mig en egen uppfattning. Men eftersom jag misstänker att jag inte skulle uppskatta den, vill jag inte gynna den ekonomiskt. Alltså blir det inget!
Du menar "fusktitta"? Det törs jag inte. Vet inte hur jag skulle göra heller för den delen. Och i princip tycker jag inte om sådant - men just i det här fallet skulle jag kunna frångå det, i så fall. Men den kommer säkert på tv någon gång...Det går utmärkt att hitta den på nätet redan nu är förvånad att filmen dragit in storkovan på biograferna faktiskt utifrån hur tunn litteratur böckerna är och att folk skulle vallfärda till biograferna publikt utifrån det .
Poängen fansen verkar vilja ignorera är att A inte tycker att det är roligt och upphetsande att bli slagen. Om hon tyckte det skulle det inte vara något att diskutera, ser öht inget fel i att ha den typen av relation om båda njuter av det men så är ju inte fallet här! Hon gråter och tycker att det är fruktansvärt men pga att hon är helt förblindad och dum av kärlek går hon med på misshandlingen och kontrolleringen. Han slår henne, förföljer henne, behandlar henne som en leksak han bestämmer över.
Det är inte romantisk, det är sjukt!
Har man läst hela trilogin så landar den i att mr Greys agerande kan ursäktas med den barndom han haft , och dessutom att Anastasia lyckas "bota" honom från det såtillvida att deras förhållande blir jämnlikt i fråga om deras harmoni sovrumsmässigt och allmänt i övrigt i stort .
Det där fascinerar mig, för som jag tolkar böckerna (jag har läst alla, tyvärr) så kan inget han gör "ursäktas" med hans barndom, Ana botar honom inte utan hon normaliseras utav bara helvete och deras förhållande blir aldrig någonsin jämlikt.
Det är väldigt uppenbart att folk har på sig väldigt olika glasögon när de läser de här böckerna.
Vad intressant då har vi som sagt helt olika glasögon och trilogin slutar ju med blommor och blad att Mr Grey även i enighet med sista bokens tema och titel är "friad" .
@Tassetass jag tror vi har samma åsikt ? Du har nog missförstått mina inlägg ? Redigerat medan du skrev och svarade också så läs gärna
Ja verkligen det är vi . Ser att det tydligen går att missförstå det jag skrivit även om det i min värld var självklart och tydligt , jag förutsatte ngnstans också att alla hade insikt av att ha läst böckerna och kritik och problem allmänt runt dem osv, och ffa allt att alla läst hela trilogin och inte bara sett filmen nu , vilket jag tror några bara gjort .Då är vi HELT på samma sida! Jag missförstod dig först!
Ja verkligen det är vi . Ser att det tydligen går att missförstå det jag skrivit även om det i min värld var självklart och tydligt , jag förutsatte ngnstans också att alla hade insikt av att ha läst böckerna och kritik och problem allmänt runt dem osv, och ffa allt att alla läst hela trilogin och inte bara sett filmen nu , vilket jag tror några bara gjort .
Filmen är katastrof både om man inte läst böckerna och att det känns som filmkossorna räknar med att casha mer pengar på del 2 osv .
Tja. Förutom likheterna med storyn så har vi, i ett axplock:Det var faktiskt en nyhet för mig, att Twilight-böckerna och 50 shades-böckerna ens har med varandra att göra... Har läst båda med viss behållning, men tyckte inte att det var några slående likheter mellan dem.
Ana är lycklig enligt henne själv utifrån att Mr Grey blivit lite mer "balanserad " det är väl hela grejen i stort utifrån det som lyfts i tråden som är problematiskt så att säga .Tycker inte det blir mer jämställt i slutet. Ana har bara lärt sig att trippa runt på tå och inte göra honom arg. Grey är lite mindre gnällig och grinig i slutet men det är ju för att han lyckats få Ana att göra som han säger mer än förut. Så tolkar jag det.
Ja den kommer säkert gå på tv, eller så kan du låna den om någon du känner köper den på dvd.Du menar "fusktitta"? Det törs jag inte. Vet inte hur jag skulle göra heller för den delen. Och i princip tycker jag inte om sådant - men just i det här fallet skulle jag kunna frångå det, i så fall. Men den kommer säkert på tv någon gång...
Ingen jag umgås med skulle köpa den Och det är inte superviktigt för mig att se den heller egentligen. (Jag har valt att inte läsa böckerna.) Men det är intressant eftersom det är svårt att få ihop alla skilda beskrivningar. Det är som om det är olika filmer som beskrivs.Ja den kommer säkert gå på tv, eller så kan du låna den om någon du känner köper den på dvd.
Ja jag vet vad du menar, man blir lite nyfiken på hur man själv skulle se den.Ingen jag umgås med skulle köpa den Och det är inte superviktigt för mig att se den heller egentligen. (Jag har valt att inte läsa böckerna.) Men det är intressant eftersom det är svårt att få ihop alla skilda beskrivningar. Det är som om det är olika filmer som beskrivs.
Visst kan det skildras, den mörka delen av människa är ju intressant, men när det resulterar i sådan här merchandise blir jag fan mörkrädd:
Och det bästa, bäbiskläderna: