fick sin första kull vid 6 års ålder

Smurfoff

Trådstartare
är det farligt? vår kompis katt fick 1 kattunge igår fast hon har gått på p-piller. och hon e 6 år och detta är hennes första kull..

får hoppas dom sterliserar henne efteråt. kattungen ska dom behålla.

hur är det att bara ha en kattunge? behöver dom inte kullsyskon att leka med?

Sv: fick sin första kull vid 6 års ålder

Att vara föstföderska vid den åldern ökar riskerna för förlossningskomplikationer, främst pga. skelettet har stelnat och då kan det vara svårt att få ut kattungar genom bäckenbenet.

En kattunge kan bli kämpigt. Den har ju inga andra att leka med så den kommer nog terra både sin mamma och alla andra i sin omgivning. Ni kan ju kolla runt om det är någon som behöver en amma. Det händer ju att kattmammor dör under förlossning, efter förlossningen eller helt enkelt bara inte vill ha med ungarna att göra. Det brukar vara svårt att få tag på kattammor så försök få din kompis att annonsera ut att det finns en amma tillgänglig.

dom hittade nu en död kattunge...:( den var kvar i påsen och la i garderoben. hon hade fött på en hylla där, en sån med nät så ungen har ramlat igenom där.

den andra födde hon i en korg och både ungen och mamman mår bra och hon är väldigt vaktig mot sin unge och tar bra hand om den.

nu är den andra kattungen också död :cry: den låg flodd på golvet när dom kom hem (halva bakroppen var av) antingen är det kattmamman eller så e det hunden som gjort det. jag gissar på hunden. en kattmamma kan väll inte göra så?

Mallju skrev:
nu är den andra kattungen också död :cry: den låg flodd på golvet när dom kom hem (halva bakroppen var av) antingen är det kattmamman eller så e det hunden som gjort det. jag gissar på hunden. en kattmamma kan väll inte göra så?

Dom lämnade alltså en kattmamma med en mer eller mindre nyfödd unge ensam så att hunden kunde komma åt ungen?
Ja man ska aldrig sluta att förvånas över människors idioti!

Kattmamman *kan* göra så. Jag vet inte om de har ihjäl ungen eller äter upp den när den har dött, men jag vet flera exempel på att det har hänt

kattungen var i en hög korg. tror inte att hunden tar kattungen därifrån och sen bär ner den på golvet..tror det kan vara mamman som gjort det. och hunden skulle nog aldrig göra något sånt .. men man vet ju aldrig.

Mallju skrev:
kattungen var i en hög korg. tror inte att hunden tar kattungen därifrån och sen bär ner den på golvet..tror det kan vara mamman som gjort det. och hunden skulle nog aldrig göra något sånt .. men man vet ju aldrig.

Visst kan det ha varit mamman. Honkatter får konstiga knäppar ibland & om kattungen är sjuk kan mamman bli knepig mot den osv...

Dock kan hunden ha gjort det av lekfullhet. Min schäfer ville jämt ha tag i kattungarna för att han tyckte det lät kul när de pep & hade jag lämnat honom ensam med dem så hade det garanterat gått illa även om han inte menat nåt illa.

Jag tog kanske i lite där men jag blir så arg över allt hemskt som händer med katter i denna värld :crazy:

Liknande trådar

Övr. Katt Hej, Har precis skaffat två kattungar (Maine Coon). Den ena flyttade in tre veckor före, M, och H kom 3 veckor efter och är således tre...
Svar
5
· Visningar
1 648
Senast: MissFideli
·
Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad...
2 3 4
Svar
75
· Visningar
8 668
Senast: Enya
·
Katthälsa Hej! Känner att jag behöver bolla av mig lite och få höra med andra som gått igenom samma sak. Har det gått rätt till eller är jag bara...
Svar
15
· Visningar
3 201
Senast: WildHorse
·
Hästhantering Hej! Jag är lite hjälplös och vet varken in eller ut hur jag ska göra... Har en 12 årig valack som jag tävlat i hoppning med upp...
2 3
Svar
52
· Visningar
11 930
Senast: liiinnea
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar