Fettfläck på tapet

linzan

Trådstartare
Går det att få bort lite av dom iaf eller är det helt kört? Det är efter att sängen stått vid väggen. Hur mkt brukar hyresvärden ta om de anser att de måste tapetsera om typ 6 vårder?

Sv: Fettfläck på tapet

En kompis till mig fick betala 3000 för att det var en fettfläck där pojkvännen haft sitt huvud när han suttit upp i sängen.
Det vaxet fick de liksom betala två gånger.

Jag känner ingen som har behövt betala. Här räknas det i 99 fall av 100 in som normalt slitage. Men det beror ju helt klart på hur kinkig hyresvärden är.

Sedan. Off topic. Men hur uppkommer dessa fläckar egentligen? :p Jag fattar verkligen inte. I mitt föräldrahem hade jag sängen på samma ställe i samma rum med samma tapeter i 18 år och det blev inga fettfläckar.

Det beror väl på vad man smetar in i sitt hår... om jag ser till sonens konsumtion av produkter så fanns inte de flesta av dem när jag var ung.

ajdå, jag har en etta och fick nytapetserat när jag flyttade in för ett år sen så jag lär nog få betala. Är tvungen att ha sängen intill väggen för det är så lite yta. Men vi får väl se vad det går på

Vi fick bort en fettfläck i princip helt genom att ta potatismjöl och sätta tryck mot i några timmar och upprepa några gånger.

Men det kan väl inte bli en så stor fettfläck att den täcker 6 våder??

Över till lösning... Fråga om det måste åtgärdas och be att få göra det själv (om du kan) eller med hjälp av nån, det är bra mycket billigare än att dom ska hyra in en hantverkare i en massa timmar. Tror du sparar massor med pengar på det om det bara är en eller två våder som ska tapetseras om!

Tror ingen godkänner fettfläckar vid sängen eftersom det beror på slarv, inte på normalt slitage.
Jag fick mitt sovrum omtapetserat pga fettfläck vid sängen, det fick förra hyresgästen betala själv.

Använd alltid huvudgavel samt ha nånting längs med sängen om man ligger mot väggen och sover. Billig "försäkring".

Tapetsera om själv då? Det är inte svårt att göra snyggt så att det ser tillräckligt "proffsigt" gjort ut.

hrm nej, inte just fettfläckarna som täcker så mkt. Gjorde en himla korkad grej när jag hade katt som kissade i sängen, råkade splasha flaskan med citronsaft så det hamnade lite droppar här och där på väggen. Har tyvärr ingen som kan hjälpa mig och jag har absolut ingen koll på sånt där. Frågan är hur mkt det kommer gå på, men det märker man väl om inte annat

Aha, värt att testa. Citronen syns inte så väl så hade man tonat ner "fettet" med så kanske de inte bryr sig. Drömma går ju :p

Liknande trådar

Relationer Träffade min nuvarande sambo för ca 4 år sedan och vi har ett barn tillsammans som nu är ca 2 år. Förhållandet är inte alls bra och de...
4 5 6
Svar
106
· Visningar
10 358
Senast: monster1
·
R
Kultur Jag skulle väldigt gärna vilja ha tips om poddar och tv program och youtube kanaler osv. Som går att se eller lyssna på gratis så ingen...
2
Svar
33
· Visningar
1 006
Senast: Gunnar
·
Tjatter Jag fick en obehaglig känsla nu.. och eftersom jag i min behandling tänker att jag inte ska äta eller ha ångest utan istället prata med...
Svar
4
· Visningar
611
Hemmet Vi ska renovera två badrum, ett som är befintligt idag och ett som ”inte finns”, det är en toalett idag som ska byggas ut så det ryms...
4 5 6
Svar
114
· Visningar
7 158
Senast: BernT
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar