Alindra2000

Trådstartare
Såg en av de fetaste hundarna någonsin idag utanför jobbet. En bullterrier tik som nästan släpade magen i backen (Jo de ÄR sant), hon och matten som hade ungefär samma fysik som hunden (om man får vara så fräck att man säger så) satt och åt sockerbullar med vaniljkräm. Jag säger inget om människan för där gör man ett fritt val vad man äter men hundstackaren! Vad har sockerbullar med vaniljkräm i hundmagar att göra (gäller både fet och smal hund) och denna hunden var så stor att den liksom vaggade. En annan hund gick förbi och den stora skulle skälla på den men de lät mer som grymtande läten och de for bulle ur munnen samtidigt, efter det var den helt flåsig bara för den lilla ansträngningen att slänga sig mot den andra hunden.

Varför gör man så mot sin hund? :mad:

Sv: Fet hund

Det finns olika former av djurplågeri. Vem förstår varför en djurplågare plågar ett djur? Inte jag.

I vissa fall kan det väl vara okunskap, men en så grovt överviktig hund kan man väl inte göda helt ovetande om att den inte mår bra?

Blä för människor! :(

Det är fruktansvärt att se så överviktiga hundar, kan bara tillägga att svärföräldrarnas labbe tik är så kraftig att hon inte orkar hoppa upp i skuffen på bilen. Mina hundar är jätte rädda för henne eftersom hon flåsar och flämtar vid minsta rörelse. De tycker själva att hon förtjänar lite extra gott och kan inte förstå att det de gör skadar hunden. Tyvärr så är det så illa att jag inte längre klara av att se hunden för jag mår så dåligt.

Fy vad hemskt :cry: Som du säger... jag ger blanka fasen i hur många sockerbullar matte proppar i sig. Men varför måste hunden också göras fet bara för att matte/husse är det?

Att folk är feta själv skiter jag fullständigt i (förutom att jag tycker jäkligt synd om människan), MEN att man misshandlar sina djur eller barn så är bara förjävligt rent ut sagt. Nu ger jag visst min hund gott ibland, någon bullbit eller smörgås, men så är han inte fet heller.

Hade du frågat henne så hade hon garanterat svarat (säkert lite snorkigt)) att en Bullterrier minsann SKA se ut så!! Sådeså!!

Har själv vart en liten sväng i Bullterrier-världen o uppfattat det som att det är den generella uppfattningen att dom i princip ska vara feta. Det är visst ganska så vanligt att man "göder" hundarna ganska så friskt inför utställningar bland annat... Typ med Falukorv... :crazy:

Det är hämskt att vissa människor faktist matar sina djur till dödts så dom där i för tid och även plågas undertiden:( Är en som bor här i närheten av mig med Som har en Cavalier som knappt orkar gå för hon är så tjock, Är så hemskt att se det...

på tal om cavalier såg jag en sådan i valbo (utanför Gävle) den var alltså såpass överviktig att jag höll på att be busschauffören stanna så jag fick kolla på den.

Herremin jeses den måste ha haft 20kilos övervikt,. stackars arma krake.

Liknande trådar

Övr. Hund Hej! Jag ber om ursäkt för en låång text. Jag är förtvivlad över situationen med min 7 månader gamla valp, jag känner mig så jävla...
2 3
Svar
42
· Visningar
5 804
Senast: fixi
·
Övr. Hund Igår var nog den värsta dagen i mitt liv, min älskade hund som varit sjuk under en längre period blev plötsligt akut dålig. Det började...
Svar
5
· Visningar
3 023
Senast: Kilauea
·
Övr. Hund Hej allihopa! Jag är helt ny här och blev tipsad om detta forum då jag använder positiva metoder när jag tränar min tjej. Jag pluggar...
2
Svar
32
· Visningar
13 036
Senast: Milosari
·
Hundhälsa Jag behöver råd.. Det blev ett långt inlägg, men jag hoppas någon orkar läsa det ändå. Har en schäferhane på fem år, som kort och gott...
2
Svar
20
· Visningar
7 632

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Klippa hund
  • Valp 2025
  • Retrievertråden

Hästrelaterat