Fertilitets test?

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Fertilitets test?

När vi påbörjade vår barnlöshetsutredning så ringde jag till kvinnokliniken på vårt sjukhus. Vi fick en hel del papper hem att fylla i samt en tid för möte med doktorn. Väl där pratade vi en del samt sedan undersöktes vi båda. Vad gäller gubben så har jag för mig att doktorn mest palperade pungkulorna. Vi fick även lämna blodprov...

Nåväl efter det fick maken en liten burk med sig hem och en remiss till labbet. Han fick helt enkelt lämna ett spermaprov som sedan skulle lämnas in för att räkna antalet simmare och givetvis om de var simkunniga. Kommer ihåg att man skulle ringa och boka tid hos labbet och sen var det bara att fixa dosen i burken (vilket var lite jobbigt faktiskt vill jag minnas... han kände väl pressen att leverera eftersom vi hade en någorlunda tid att passa).
Nu fann man att hans simmare var både ganska få till antalet och dessutom slöa.
Man gick vidare med mig i utredningen och efter några månader fick han lämna ett nytt prov för att se om det var likadant. Det var fortfarande få men något piggare.

Detta kostade inte mer än ett läkarbesök alt. frikort. När vi lämnade in till labbet betalade vi inget, men tror det blivit ändring på det nu.


Gira :banana:
 
Sv: Fertilitets test?

tack så mycket för ditt svar!

men vad hände sen? blev så nyfiken, men har ni fått barn nu?
 
Sv: Fertilitets test?

Precis som Girasol förklarade lämnar mannen spermaprov. Visar det något avvikande, som få eller slöa simmare får man lämna ett nytt efter någon månad (då har spermierna hunnit med att nybildas om det bara skulle bero på infektion eller dylikt).

Är det så att det är få och/eller slöa spermier rekommenderas man provrörsbefruktning, är de riktigt få/slöa blir det med microinjektion, dvs man injicerar en spermie i ett ägg.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Småbarn Jag är desperat efter sätt att få i vår treåring penicillin. Lång historia kort; vår dotter har haft sår i näsan senaste 8 veckorna. Vi...
Svar
19
· Visningar
2 315
Gravid - 1år Vår en månad gamla bebis har lite problem med magen. Han är väldigt gasig och har bekymmer med förstoppning. Vi ser på honom att han...
5 6 7
Svar
136
· Visningar
7 252
Senast: sthu
·
Småbarn Jag skulle vilja testa att besöka öppna förskolan i kommande vecka för att aktivera 2-åringen när han inte har förskola. Men jag tycker...
Svar
13
· Visningar
1 305
Senast: Badger
·
L
  • Låst
Kropp & Själ Alla här vet nog att såna här iq tester är gjorda för väster ländska tanke sätt och hur man lär sig i skolan här och så. Och dethär är...
20 21 22
Svar
427
· Visningar
16 579
Senast: Gunnar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp