Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
På vad man tror är anonyma forum på Internet.När pratar man om sitt kön egentligen, förutom med sin partner eller med vården/nån nära vän om något där nere felar och man blir bekymrad?
Fast det där gör mig lite fundersam, om det är så att man verkligen tror att sönernas framtid ska bli sämre av ett mer jämlikt samhälle.
Feminismen kan liksom inte gå för långt på det sättet; för då är det inte längre feminism. Definition.
Ni som tycker att F och K orden är helt ok att använda, skulle ni lära era barn att använda dom orden??
Jag tror vi använder orden fitta och kuk mycket mer tack vare (på grund av?) stand-up kulturen. Det är ju vansinnigt roligt att säga fitta och kuk så många gånger som möjligt. Folk blir geniförklarade för det.
Jag tycker användandet av ordet i den kontext som användarna här i tråden gör gällande, så är "fitta" ett kaxigt reclaimat ord som man använder som statement. Användandet av ordet är en slags obstinat protest, en slags sjärvförverkligande vokabulär styrkedemonstration. Fast jag tycker bara den är sorglig.
Jag drog till med vessla. Mussla, mus eller eng. clam, pussy... alla är de ord som egentligen betyder någonting annat, de är inte benämningar för fitta utan omskrivningar. Signalerar alldeles för mycket prydhet för min smak. Som om fittan är så mystisk och tabu att man inte kan nämna den vid eget namn - det är misogyni.
Jag försvarar användandet av ordet fitta om mitt kön. Som innehavare av en fitta har jag lika stort tolkningsföreträde i frågan som du. Jag hävdar inte att du måste kalla ditt kön för fitta och jag tycker att det är oförskämt av dig att tro och säga att vi som säger fitta gör det pga bristande självrespekt. Har du aldrig hört talas om att göra motstånd genom att uppvärdera ord? Tycker du synd om svarta som använder ordet nigger också? Tror du att de gör det pga bristande självrespekt?
Nej jag håller inte med alls.Jag tycker användandet av ordet i den kontext som användarna här i tråden gör gällande, så är "fitta" ett kaxigt reclaimat ord som man använder som statement. Användandet av ordet är en slags obstinat protest, en slags sjärvförverkligande vokabulär styrkedemonstration. Fast jag tycker bara den är sorglig.
Nej det är du ju definitivt inte? Precis som jag heller inte är ensam om att anse att fitta ÄR ett hånande ord?Nej jag håller inte med alls.
För mig har fitta aldrig varit ett smutsigt eller laddat ord på samma sätt som det är för dig tex, tror inte jag är ensam om det.
Nja för mig är det det ord som ligger naturligt närmast. Det har inte krävts något feministiskt filosoferande för att jag ska använda ordet. Sedan blir det i praktiken ett motstånd att använda det på det sätt som jag med flera gör.Jag tycker användandet av ordet i den kontext som användarna här i tråden gör gällande, så är "fitta" ett kaxigt reclaimat ord som man använder som statement. Användandet av ordet är en slags obstinat protest, en slags sjärvförverkligande vokabulär styrkedemonstration. Fast jag tycker bara den är sorglig.
Poängen är att jag inte håller med om att det som förmedlats i tråden är att det skulle vara en protest, styrkedemonstration, statement osv att använda ordet.Nej det är du ju definitivt inte? Precis som jag heller inte är ensam om att anse att fitta ÄR ett hånande ord?
Ja men precis, du sa det lite bättre!Nja för mig är det det ord som ligger naturligt närmast. Det har inte krävts något feministiskt filosoferande för att jag ska använda ordet. Sedan blir det i praktiken ett motstånd att använda det på det sätt som jag med flera gör.
Poängen är att jag inte håller med om att det som förmedlats i tråden är att det skulle vara en protest, styrkedemonstration, statement osv att använda ordet.
För mig och många andra är det i vissa sammanhang det mest naturliga ordet att använda bara, väldigt odramatiskt. Du får det att låta som om man säger ordet fitta med en tår i ögat och automatvapen i handen liksom, och benämner det som obstinata protester när det för många bara är ett ord. Är min poäng.
Jag betraktar inte fitta som ett "geniunt" skällsord, det bara används som skällsord. Vilket jag ogillar men jag använder själv kuk som skälls-/svärord ganska frekvent så jag ska inget säga... Häromdagen hörde jag en person svära med orden "jävla farfar", det gör inte att jag slutar kalla min farfar för farfar.Du/ni/de som nu tycker att detta ord är så naturligt vet ju mycket väl att ordet används i sammahang som inte är så smickrande. Att unga flickor blir kallade för 'jävla fitta' är inte det mest upplyftande positiva och stärkande man kan bli kallad - som tillmäle är det inget smickrande naturligt ord. Lika lite som bögjävel eller skinkryttare skulle vara ett naturligt ord.
Du/ni/de som nu tycker att detta ord är så naturligt vet ju mycket väl att ordet används i sammahang som inte är så smickrande. Att unga flickor blir kallade för 'jävla fitta' är inte det mest upplyftande positiva och stärkande man kan bli kallad - som tillmäle är det inget smickrande naturligt ord. Lika lite som bögjävel eller skinkryttare skulle vara ett naturligt ord.
Du/ni/de som nu tycker att detta ord är så naturligt vet ju mycket väl att ordet används i sammahang som inte är så smickrande. Att unga flickor blir kallade för 'jävla fitta' är inte det mest upplyftande positiva och stärkande man kan bli kallad - som tillmäle är det inget smickrande naturligt ord. Lika lite som bögjävel eller skinkryttare skulle vara ett naturligt ord.