"Feminismen har gått för långt"

Absolut.. Trots att jag inte fött barn har jag fått mkt info...
Verkar dom många tjejer har behov av att prata om det.
Annars pratar man bland mins vänner ibland om sex.
Kanske är jag för gammal. Fast jag minns inte att jag deltog i sådana samtal när jag var i fertil ålder heller.

Tidsmarkör? Numera pratar kvinnor förlossningsdetaljer med allt och alla?

Kanske är jag för gammal. Fast jag minns inte att jag deltog i sådana samtal när jag var i fertil ålder heller.

Tidsmarkör? Numera pratar kvinnor förlossningsdetaljer med allt och alla?
Förlossningsdetaljer undviker jag gärna, men att prata om sex med sina vänner har jag gott om vänner som gör även om de är över femtio...

Ni som använder f och k orden, lärde era föräldrar er att det är så man säger? Eller någon annan? Lite förvånad för har aldrig öht hört talas om att det är dom orden man använder i första taget...

Jag kommer inte ens ihåg hur de benämnde mitt könsorgan. Kanske är det därför jag i vuxen ålder och med egna barn är så himla noga med att könsorganet ska ha en benämning? Men när jag vaskar av mina barn har jag inget behov av att säga "nu tvättar vi ditten och nu datten". Om det inte är en specifikt ofta grisig del av kroppen (typiskt sett munnen).

Jag kommer inte ens ihåg hur de benämnde mitt könsorgan. Kanske är det därför jag i vuxen ålder och med egna barn är så himla noga med att könsorganet ska ha en benämning? Men när jag vaskar av mina barn har jag inget behov av att säga "nu tvättar vi ditten och nu datten". Om det inte är en specifikt ofta grisig del av kroppen (typiskt sett munnen).
Alltså, det finns väll en fas i barns liv då de gärna pratar om sina könsorgan och andras... Då kan en vanlig fråga vara har du snopp eller snippa(eller vilket ord som är på modet just då)? Jag tror mina föräldrar kallade det kvinnliga könsorganet för mus, men även för slida. Det pratades en period en hel del om det eftersom jag ramlade på en motionscykel och slog upp ett jack i slidväggen när jag var sisådär en tio år eller något vilket orsakade en hel del bekymmer (bland annat med kissandet, det sved som). Sen var det väll även en kontrollfråga när man varit på dass, om man torkat både fram och bak, typ.

Och jag
är noga med att berätta för
mina barn, vad som ska
tvättas så de vet vad jag menar...kan lätt bli slarvigt gjort i en viss ålder.

Och jag
är noga med att berätta för
mina barn, vad som ska
tvättas så de vet vad jag menar...kan lätt bli slarvigt gjort i en viss ålder.

Alltså, när könsorganen tvättas tvättas ju hela kroppen och då är i min mening ingen kroppsdel viktigare än den andra. Hela kroppen ska tvättas och än så länge är mina barn så pass små (8 månader resp. 6 år) att jag är med när de badar/duschar så slarvar 6-åringen säger jag till eller hjälper till men snoppen pratas mest om i termer om "pilla inte på snoppen vid matbordet, det kan du göra på ditt rum när vi har ätit färdigt". I övrigt behöver vi väldigt sällan prata specifikt om varken snopp, öron, lillfinger eller stortå.

Alltså, när könsorganen tvättas tvättas ju hela kroppen och då är i min mening ingen kroppsdel viktigare än den andra. Hela kroppen ska tvättas och än så länge är mina barn så pass små (8 månader resp. 6 år) att jag är med när de badar/duschar så slarvar 6-åringen säger jag till eller hjälper till men snoppen pratas mest om i termer om "pilla inte på snoppen vid matbordet, det kan du göra på ditt rum när vi har ätit färdigt". I övrigt behöver vi väldigt sällan prata specifikt om varken snopp, öron, lillfinger eller stortå.

Ja vi gör olika helt enkelt.

För att stolpiller ska stoppas i ändtarmen och ingen annan stans.

same but different ...vagiatorer, slidtabletter , man petar alltså in nåt i slidan , och jag petar inte in det i fittan för det är respektlöst att ens tänka den tanken när man har folk som är utsatta o göra med

same but different ...vagiatorer, slidtabletter , man petar alltså in nåt i slidan , och jag petar inte in det i fittan för det är respektlöst att ens tänka den tanken när man har folk som är utsatta o göra med
Jag vet vad ett vagiatorium är och det är inte vad man i vardagligt tal kallar stolpiller. Det lägger upp för jobbiga missförstånd när du använder ord helknasigt sådär. Skulle du vårda mig och säga "nu ska jag stoppa in ett stolpiller i din slida" så skulle jag blir förbannad och undra vad du pysslar med.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka