"Feminismen har gått för långt"

I precis samma sammanhang som man pratar om mus, mussla och annat i den stilen. Bara för att det finns de av oss som använder fitta och kuk innebär ju inte det att vi snackar kön i parti och minut :meh:

I mitt fall: med mannen, för jag har aldrig haft några problem med fittan som kräver vård so far, men behöver den nån gång det så pratar jag givetvis med bm om vilka problem som jag upplever.

Säger du kuk o fitta till barnen också ?
Nu barn ska vi tvätta kuken o fittan ;)

Nu är mina barn så pass stora att sådant har de klarat helt på egen hand i många år, men när de var små och behövde hjälp med att tvättas, så sade jag inte: Nu ska vi tvätta armen, nu ska vi tvätta benet, nu ska vi tvätta ryggen, nu ska vi tvätta magen, nu ska vi tvätta foten, nu ska vi tvätta rumpan eller nu ska vi tvätta fittan/kuken.

Vilken normal förälder gör så, går igenom varenda kroppsdel som ska tvättas???

Det var helt enkelt att nu ska du bada/duscha och sen var det inte mer med det.

• Gilla
Reactions: Sol
Men skulle du om du skulle behöva säga vad kroppsdelen heter säga att detta är kuken o detta är fittan till ditt barn , eller har dom inte fått veta vad det heter förrän dom blev så stora att dom fick ta reda på det själv

Säger du kuk o fitta till barnen också ?
Nu barn ska vi tvätta kuken o fittan ;)
Sannolikt inte. Till barn säger jag snopp och snippa, inom vården (om det gäller mig) kliniska ord och vårdar jag någon annan använder jag deras vokabulär så långt det är möjligt, men jag använder även fitta och kuk när det passar. Olika ord för olika tillfällen och ibland passar kuk och fitta bäst.

Senast ändrad:
  • Gilla
Reactions: Sol
Eftersom inget av orden är negativt laddade på något vis för mig personligen så är det nog möjligt. Helt ärligt så är det så länge sen de var små att jag kommer inte ens ihåg sånt eller för den delen majoriteten av allt annat som sagts oss emellan under deras uppväxt. Vem kommer ihåg allt sånt i + 20 år? men jag kan tänka mig att de kom i kontakt tidigt med diverse benämningar på könen under sin uppväxt via barnpassande släktingar, kompisar osv.

Vad de väljer att kalla sina kön för har dock jag ingen aning om och det intresserar mig heller inte, det är deras ensak.

Men skulle du om du skulle behöva säga vad kroppsdelen heter säga att detta är kuken o detta är fittan till ditt barn , eller har dom inte fått veta vad det heter förrän dom blev så stora att dom fick ta reda på det själv
Kan du bara ett ord för kroppsdelen?
Skulle du säga åt en vuxen man att du vill suga snopp eller att han ska slicka snippa?

Det är i verkligheten sällan svårt att anpassa sitt ordval till vad som är lämpligt. Vårdar jag någon brukar jag anamma deras ord för enkelhetens skull. Även om det i mitt tycke är rätt konstigt med ord som musslan, musen och kissen. Är dom riktigt pryda kan det vara så vagt som "där nere". Enda ordet jag vägrar att säga själv är framstjärt, de får gärna säga det jag anmärker inte på det men jag benämner det i så fall med exempelvis underlivet.

Ni som använder f och k orden, lärde era föräldrar er att det är så man säger? Eller någon annan? Lite förvånad för har aldrig öht hört talas om att det är dom orden man använder i första taget...

Kan du bara ett ord för kroppsdelen?
Skulle du säga åt en vuxen man att du vill suga snopp eller att han ska slicka snippa?

Det är i verkligheten sällan svårt att anpassa sitt ordval till vad som är lämpligt. Vårdar jag någon brukar jag anamma deras ord för enkelhetens skull. Även om det i mitt tycke är rätt konstigt med ord som musslan, musen och kissen. Är dom riktigt pryda kan det vara så vagt som "där nere". Enda ordet jag vägrar att säga själv är framstjärt, de får gärna säga det jag anmärker inte på det men jag benämner det i så fall med exempelvis underlivet.

Men vart fick du det ifrån ???
tror dú verkligen att jag bara KAN ett ord om kroppsdelen ??!!
Om du läser TIDIGARE inlägg från mig så kan du läsa dig till att jag kan flera ...om du orkar alltså

Men vart fick du det ifrån ???
tror dú verkligen att jag bara KAN ett ord om kroppsdelen ??!!
Om du läser TIDIGARE inlägg från mig så kan du läsa dig till att jag kan flera ...om du orkar alltså
Vad får dig då att tro att andra skulle benämna barns könsorgan med kuk och fitta? (Jag har gjort det vid ett tillfälle, som en retorisk poäng)

Tex när kompisar har berättat om sin förlossning, vad som hände under eller efter. När ngn berättar om problem där. När man skämtar.

Men ovanstående händer inte ofta.
Nä jösses. Jag har inget minne av att jag någonsin diskuterat detaljer runt specifikt mitt egna eller andras barnafödande. Det är väldigt privat. Om man inte räknar med att nån säger att det gick fort, eller berättar om att de satt på traktorn när vattnet gick och fick avbryta vårbruket typ ;). Fast då är det bara som en kul historia. Men själva förlossningens detaljer???

Menar ni att man sitter och talar om förlossningsdetaljer med varann???

Nä jösses. Jag har inget minne av att jag någonsin diskuterat detaljer runt specifikt mitt egna eller andras barnafödande. Det är väldigt privat. Om man inte räknar med att nån säger att det gick fort, eller berättar om att de satt på traktorn när vattnet gick och fick avbryta vårbruket typ ;). Fast då är det bara som en kul historia. Men själva förlossningens detaljer???

Det gör folk oftare än vad jag vill höra;) till exempel om hur de spruckit. Men oftast så säger man slidan i sådana fall. Fittan är oftast i sexuella sammanhang för mig eller som kraftfullt ord med positiv power som julgransfittan jag gjorde.

Absolut.. Trots att jag inte fött barn har jag fått mkt info...
Verkar dom många tjejer har behov av att prata om det.
Annars pratar man bland mins vänner ibland om sex.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka