"Feminismen har gått för långt"

Jag skrev om tranis inlägg lite:

Jag betraktar inte lappjävel som ett "geniunt" skällsord, det bara används som skällsord. Vilket jag ogillar men jag använder själv nigger som skälls-/svärord ganska frekvent så jag ska inget säga... Häromdagen hörde jag en person svära med orden "jävla fitta", det gör inte att jag slutar kalla min fitta för fitta. ;)

Lite så känns det som du säger. Vilket jag konstaterar med en trött suck, nu har nog den här diskussionen hamnat i ett hamsterhjul. Vi tycker olika, jag vill vare sig vara eller ha en fitta, använd din, tilltala din som du vill.

Jag tycker användandet av ordet i den kontext som användarna här i tråden gör gällande, så är "fitta" ett kaxigt reclaimat ord som man använder som statement. Användandet av ordet är en slags obstinat protest, en slags sjärvförverkligande vokabulär styrkedemonstration. Fast jag tycker bara den är sorglig.

Du får naturligtvis tycka precis vad du vill, men det innebär ju inte att det du tycker är en sanning.

Jag är då vare sig obstinat, kaxig. Har heller inget behov av att vara någon typ av självförverkligande vokabulär styrkedemonstratör med behov av att göra statements.

För mig ligger det ingen dold agenda i att jag använder orden fitta och kuk och jag tvivlar starkt på att någon i tråden har några andra motiv för ordanvändandet än att det är de ord som för individen känns mest naturligt att använda sig av oavsett vad just du tycker och tror.

Jag nästan beundrar er som faktiskt använder ordet "fitta"
Under 9 års skolgång var "jävla fitta" till de flesta tjejerna i klassen en vardag, det gör att det hänger kvar och jag har supersvårt att föreställa mig själv bekväm med att använda ordet ( t o m att skriva..) någonsin och det är så jäkla trist att man tillåter sig det.

Jag nästan beundrar er som faktiskt använder ordet "fitta"
Under 9 års skolgång var "jävla fitta" till de flesta tjejerna i klassen en vardag, det gör att det hänger kvar och jag har supersvårt att föreställa mig själv bekväm med att använda ordet ( t o m att skriva..) någonsin och det är så jäkla trist att man tillåter sig det.
[Ogilla]

Jag tycker också att fitta låter illa
Jag kan klia mig på musen , tycka nån är en jävla fitta eller tvätta/smörja slidan på nån

Kuk kan jag använda oftare , men kuksugare, kukhuvud etc är ju ord som inte är så positiva ..på jobbet är det Penis

Penis o slida är de "riktiga" orden.

Jag kan klia mig på musen , tycka nån är en jävla fitta eller tvätta/smörja slidan på nån

Kuk kan jag använda oftare , men kuksugare, kukhuvud etc är ju ord som inte är så positiva ..på jobbet är det Penis

Intressant vad folk har olika till orden. Jag tycker slida låter så medicinskt- gynekologiskt. Penis tycker jag låter som barn. Så för mig är kuk och fitta de ord som känns naturligast.

Hmm, vad skulle du säga om du tvättade en gammal människa t ex på sjukhus ?'
Nu ska vi tvätta rent fittan eller kuken ...nja...låter inte så bra oavsett vad man tycker man ska säga själv
..eller om du är på gyn ...Nu ska vi ta en titt i fittan ..

Hmm, vad skulle du säga om du tvättade en gammal människa t ex på sjukhus ?'
Nu ska vi tvätta rent fittan eller kuken ...nja...låter inte så bra oavsett vad man tycker man ska säga själv
..eller om du är på gyn ...Nu ska vi ta en titt i fittan ..
Du tänker inte att det kan handla om olika situationer och sammanhang?

Slida är ju inuti, att smörja slidan låter helt klart som en sexuell handling. Tvättat mig i slidan skulle jag aldrig komma på tanken att göra, än mindre tillåta någon annan.

Senast ändrad:
Och slida för mig är inuti, att smörja slidan låter helt klart som en sexuell handling. Tvättat mig i slidan skulle jag aldrig komma på tanken att göra.

Men ibland får man smörja andras slidor/mynningar om dom t ex har svamp eller liknande och även stoppa in stolpiller

Visst, men slida är ändå inte en riktig benämning på en kvinnas kön det är en del av könet. Ska jag tvätta mig mellan benen eller torka mig efter ett toalettbesök är inte min slida inblandad.

Jag skrev om tranis inlägg lite:

Jag betraktar inte lappjävel som ett "geniunt" skällsord, det bara används som skällsord. Vilket jag ogillar men jag använder själv nigger som skälls-/svärord ganska frekvent så jag ska inget säga... Häromdagen hörde jag en person svära med orden "jävla fitta", det gör inte att jag slutar kalla min fitta för fitta. ;)

Lite så känns det som du säger. Vilket jag konstaterar med en trött suck, nu har nog den här diskussionen hamnat i ett hamsterhjul. Vi tycker olika, jag vill vare sig vara eller ha en fitta, använd din, tilltala din som du vill.
Jag kallar min fitta för fitta och inte fittjävel. :meh: Det är som att jag skulle vara same och kalla mig själv lapp. => Positioner honung, positioner.

Det finns många ord som används som svärord men som inte är låsta i den betydelse; as, bajs, skit (ja jag skiter), sjutton, etc.

Handlar det hela om hur känsliga vi är för svärord? Jag svär mycket och upprörs inte av svärord.

Handlar det hela om hur känsliga vi är för svärord? Jag svär mycket och upprörs inte av svärord.
Jag svär som en borstbindare, och har stundvis allt annat än ett vårdat språk, jag svär dessutom troligtvis på fler språk än du. Men jag använder inte hånande nedvärderande ord om vare sig mitt eller någon annans kön.

Värderingar trani, värderingar.

Att du och säkerligen även andra tycker att fitta och kuk är hånande och nervärderande innebär inte att alla delar den uppfattningen. Att ge sitt kön ex.vis djurnamn är väl om något att nervärdera det kan jag tycka.

Jag personligen med de värderingar jag har anser att människor som svär mycket och ofta verkar vara allmänt obildade, har ett väldigt fattigt språk och lider allmän brist på hyfs, men jag inbillar mig inte för den skull inte att alla andra tycker som jag eller att min åsikt och värderingar är en sanning för andra.

Buke är enda stället jag har stött på det här motståndet mot att använda ordet fitta. Jag använder det som sagt i de flesta sammanhang utom i nuvarande arbetet. I universitetsmiljö har ingen reagerat. Jag har t o m använt det i examinerande texter utan problem.

Men det är ju för att de som kallar tjejerna för det är ju otroligt fåniga. För att de kanske ser ner på tjejerna.
Tänk om vi skulle sluta säga fitta för att det är ett nedvärderande ord och säger att ny ska vi bara säga tex underliv. Vad händer då om morsvarande händer då dvs att tjejerna blir kallade för "jävla underliv". Ska man sluta använda det ordet också? Det är med andra ord inte ordet det är fel på utan det som är fel är att någon ser ner på tjejerna, deras kroppar och sexualitet.

Det är inte bara flickor som blir kallade för det, snarare att det är ett skällsord för vem som helst. Vilket såklart inte är bättre på något sätt.

Skillnaden mellan att börja säga "jävla underliv" är att underliv isf alldeles uppenbar började som ett neutralt ord som sedan blev ett skällord. För mig när det gäller "fitta" så är det precis tvärtom. De är istället skällsords som folk börjat använda som "normala". Jag vet att jag läser här att folk anser att de från början var en normal benämning på kvinnans könsorgan som sedan blivit skällsord men finns det några belägg för det annat än den där våta ängsmarken på fornnordiska.

För övrigt helt obegripligt att kalla folk för "jävla vad som helst" och en normalisering av de orden är lika illa den.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka