Då har man inte ens kommit in på delarna där en man är mycket mer villig att gå med på sex med en okänd kvinna än det omvända.
Detta påstående baserar du på vad?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Då har man inte ens kommit in på delarna där en man är mycket mer villig att gå med på sex med en okänd kvinna än det omvända.
Men varför kommer man inte loss då?Jag håller inte med dig, som jag skrev så är jag ett smått levande bevis på hur stark och svårkontrollerad man kan bli även som liten och underviktig och hyfsat svag.
Du underskattar hur otroligt stark man faktiskt kan bli i kriser.
Skillnad på att attackera och bli attackeradMen varför kommer man inte loss då?
Erfarenhet och observationer, annars finns det "social experiment" videos på youtube där man/kvinna frågar okända om man vill ha sex.Detta påstående baserar du på vad?
Nu förstår jag inte hur du menar? Du menar att storleken eller kön inte har någon betydelse när det kommer till styrka när det är skarpt läge och därför är den delen irrelevant eller missuppfattade jag något?Skillnad på att attackera och bli attackerad
Är det det bästa du har att komma med?Erfarenhet och observationer, annars finns det "social experiment" videos på youtube där man/kvinna frågar okända om man vill ha sex.
Vad jag har läst, jag kan dock minnas fel, så är det ungefär lika vanligt åt båda hållen. Det som skiljer sig är graden av våld och skadorna som uppstår.Men om styrka faktiskt var en faktor i till exempel våld i partnerrelationer, hur förklaras då män som blir slagna av sin kvinnliga partner? Betyder det att han är en klen jävel som inte har vett att använda sitt fysiska övertag för att freda sig?
För att man blir "paralyserad ", man är rädd att det blir värre om man gör motstånd, för att man blir hotad är väl några anledningar.Men varför kommer man inte loss då?
Alltså nu har du påstått så mycket till höger och vänster att det börjar bli dags att backa upp med källor. Helst av bättre kvalité än youtubeklipp.Vad jag har läst, jag kan dock minnas fel, så är det ungefär lika vanligt åt båda hållen. Det som skiljer sig är graden av våld och skadorna som uppstår.
Erfarenhet och observationer, annars finns det "social experiment" videos på youtube där man/kvinna frågar okända om man vill ha sex.
Ja, precis. De kan få avdrag på poäng för att de använder, enligt universitetet, felaktig terminologi.
Du sa att en elev fick en varning för att hon skrivit "han" istället för ett könsneutralt ord. Gav du mig fel länk eller har jag missat den biten?
Hur hade du tänkt dig att jag skulle kunna svara? Det har knappast gjorts vetenskapliga studier i ämnet och jag har bara den erfarenhet jag har. Om man inte tycker att det är tillräckligt så må så vara men jag vill inte behöva skriva att allt bara är vad jag tror och min åsikt. Vissa saker är mer åt det hållet och andra saker är sådant jag faktist har faktabelägg för, dock finns det ingen direkt anledning att komma med en sån attityd att "är det allt du har". Jag har mina åsikter och det är mina åsikter.Är det det bästa du har att komma med?
Grejen är eg tvärtom. Lyft blicken. Inte individnivå - samhällsnivå.
Kvinnor HAR sämre lön än män. Kvinnor FÅR sämre hjärtvård än män.
Etc
Det är inget jag tycker, eller jag blev/blev inte eller något som enbart påstås. Det är fastslaget, bevisat och på samhällsnivå. Och det finns fler exempel.
Och just pga det, att det finns en skevhet på samhällsnivå, så behövs feminismen även 2017. Vilket är skamligt...
På riktigt? Du tycker det där är illa och ett tecken på att feminism gått för långt?
Skilda saker att attackera och bli attackerad precis som det är skilda saker att brottas på gymmet och bli misshandladNu förstår jag inte hur du menar? Du menar att storleken eller kön inte har någon betydelse när det kommer till styrka när det är skarpt läge och därför är den delen irrelevant eller missuppfattade jag något?
Alltså - hjälp vilken pseudodebatt.Men varför kommer man inte loss då?
Men då faller ju ganska mycket av din argumentation? Om man måste både kunna och vilja utföra brott och en kvinna inte kan brotta ner en man så måste ju det betyda att en man aldrig kan bli överfallen / slagen av en kvinna?Vad jag har läst, jag kan dock minnas fel, så är det ungefär lika vanligt åt båda hållen. Det som skiljer sig är graden av våld och skadorna som uppstår.