Inte mer jämställt. Feminsterna håller ju på att tappa greppet om verkligeheten. ''Våldtäcktkulturen'', patriaket och 60 olika kön.
Det är helt förvridet.
En elev på vad var det harvard fick en varning då hon skrev Han istället för något könsneutralt, alltså hallå?
Tänkte hålla mig ifrån den här diskussionen men äsch. Jag tänker inte uttala mig om exemplet från harvard men det fetmarkerade.
Jag har förstått att det här med kön väcker enorma känslor och faktiskt ilska bland folk, jag är nyfiken på varför? Bara för att det finns "60 olika kön" hindrar det ju inte dig från att kalla dig och identifiera dig till det du är född till, om du tycker det stämmer. På vilket sätt påverkar det dig (ja, inte bara dig nu, jag spånar allmänt om detta hat och förakt) om en person identifierar sig som hon, hen, han, det, osv? Jag förstår verkligen inte varför folk blir så enormt upprörda av bara ordet "hen", känner folk sig hotade i sina egna könsroller? För ingen tar ju ifrån dig det du har bara för att de själva har något annat.
För min del får folk identifiera sig som precis vad de vill, de vet bäst själva. Och hur rör det mig, egentligen? Jag förstår att det kanske kan kännas konstigt för en cis person att förstå dem här människorna som inte passar in i han eller hon rollen, men måste man förstå saker för att acceptera dem? Om någon ber dig kalla denne för hen, gör det. Det är inte okej att säga att det är något påhittat eller säga fel med flit för att man inte håller med. Alla individer har rätt att själva välja. Och som sagt, hur påverkar det dig, egentligen?
Förövrigt är jag stolt feminist. Det betyder inte att jag håller med i alla åsikter som alla feminister i världen har. Det finns idioter överallt, det är inget en titel ger eller tar bort. Jag är feminist och jag anser att feminist behövs i allra högsta grad. Jag vill ha jämställdhet mellan alla.